آینده خانه ها روشن شد، آجرها شفاف شدند، عکس

به گزارش وبلاگ واحدی، ایسنا نوشت: آجرهای شفاف، آینده روشنی را در ساخت و ساز خانه ها رقم خواهند زد و در عین حال هزینه های گرمایش را کاهش می دهند.

آینده خانه ها روشن شد، آجرها شفاف شدند، عکس

دانشمندان در سوئیس آجرهای شفافی ساخته اند که نور از آنها عبور می نماید و در عین حال به عنوان یک دیوار امن عمل می نمایند.

آزمایشگاه فدرال سوئیس برای علم و فناوری مواد(EMPA)، خاطرنشان می نماید که استفاده از مصالح شفاف در معماری برای نورپردازی طبیعی ساختمان ها مفید است. این رویکرد، استفاده از نور روز که سازگار با محیط زیست است را بهبود می بخشد و وابستگی به نور مصنوعی را کاهش می دهد. با این حال، آنها تاکید می نمایند که تا به امروز، هیچ ماده ای شبیه به آجر وجود نداشته که هم حامل باشد و هم ویژگی های عایق موثری ارائه دهد.

محققان با استفاده از هواژل یک آجر شیشه ای شفاف ساخته اند که هر دو ویژگی کلیدی را دارد. در هواژل ها با حذف رطوبت از ژل در حالی که ساختار اصلی آن حفظ می گردد، ماده ای فراوری می گردد که عایق خوبی ارائه می دهد.

برای بهره برداری کامل از این مزیت، این عناصر شیشه ای باید به طور ایده آل برای ساخت دیوارهای کامل مورد استفاده قرار گیرند، که مستلزم آن است که این عناصر عایق حرارتی خوبی باشند و بارهای خاصی را تحمل نمایند.

پژوهشگران یک جزء ماژولار منحصر به فرد بر اساس گرانول های شیشه شناور و سیلیکا هواژل ساخته اند. این آجرهای شیشه ای که با گرانول های هواژل نیمه شفاف پر شده اند، امکان ساخت نمای مجذوب کننده و از نظر ساختاری سالم را فراهم می نمایند که اندازه قابل توجهی از نور روز را به داخل جذب می نمایند.

آنها معتقدند که به علت عایق حرارتی قابل توجهش، این آجر می تواند هزینه های گرمایش را بدون احتیاج به لایه عایق اضافی کاهش دهد.

محققان کاربردهای بالقوه ای را برای این آجرها در محیط هایی مانند کتابخانه ها، گالری ها، موزه ها، ادارات و ساختمان های مسکونی پیشنهاد می نمایند. آنها یک درخواست ثبت اختراع برای آجر شیشه ای هواژل خود ارسال نموده اند و فعالانه در پی شرکای صنعتی بالقوه هستند.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 22 مرداد 1402 بروزرسانی: 22 مرداد 1402 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 2415

به "آینده خانه ها روشن شد، آجرها شفاف شدند، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آینده خانه ها روشن شد، آجرها شفاف شدند، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید