اهالی سینما صاحب خانه می شوند

به گزارش وبلاگ واحدی، رئیس سازمان سینمایی از عملیاتی شدن مصوبه شورای عالی سینما در حوزه مسکن سینماگران اطلاع داد.

اهالی سینما صاحب خانه می شوند

به گزارش خبرنگاران از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، محمد خزاعی با اشاره به اهتمام این سازمان در پیگیری مسائل مختلف در حوزه رفاه و معیشت سینماگران در سال 1402 گفت: پیگیری مسکن سینماگران از جمله اولویت های سازمان سینمایی در سال نو است.

وی با اشاره به معضل عمومی مسکن در کشور افزود: طبعا خانواده سینما نیز به عنوان بخشی از جامعه از دغدغه های معیشتی مردم و معضل مسکن مستثنی نیستند. این در حالی است که به استثنای تعدادی سلبریتی در این حوزه، قاطبه اعضای صنوف سینما، فاقد مسکن بوده و متاسفانه تا به امروز به دلایل مختلف برنامه جامع، پایدار و دارای چشم اندازی روشن در این حوزه برای سینماگران طراحی و تدوین نشده بود.

خزاعی با بیان اینکه مسکن به عنوان یکی از معضلات ریشه ای و قدیمی تعداد زیادی از اعضای خانواده سینما همیشه مطرح بوده است خاطر نشان کرد: بعد از پیگیری این طرح و تصویب شورای عالی سینما، با مساعدت وزارت مسکن و شهرسازی مقرر شد سهمی از مسکن ملی با طرح اولویت بندی به افراد مشمول و واجد شرایط تعلق گیرد.

رئیس سازمان سینمایی، اجرایی شدن این توافق را اقدامی مهم در خانه دار شدن بخش قابل توجهی از سینماگران نیازمند معرفی کرد و ادامه داد: در امسال از همه ظرفیت های سازمان سینمایی، نهادها و ارگان های دیگر برای تحقق این امر استفاده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه مکاتبات لازم با صنوف سینمایی برای معرفی افراد واجد شرایط اجرا شده است، عنوان نمود: رویکرد سازمان سینمایی در سال نو متمرکز بر رونق فراوری، توسعه اشتغال و بهبود معیشت خانواده سینما خواهد بود و یکی از اهداف ما پیگیری کاهش مسائل معیشتی همکاران است که امیدوارم با مساعی، همراهی و هم افزایی سینماگران و صنوف سینمایی این موضوع شکل اجرایی تری پیدا کند.

خزاعی با اشاره به رونق چرخه فراوری و اکران فیلم ها در امسال گفت: واقعیت این است که فضای عمومی کشور یاری کرد تا مردم از سینما استقبال بیشتری نمایند که این امر شتاب بیشتر چرخه فراوری فیلم را در پی خواهد داشت. این در حالی است که بعضی شیطنت ها و ایجاد ناآرام ها، مانع حرکت سینما، همچون سایر کسب و کارها می گردد و این موضوع در درجه اول به اهالی سینما ضربه می زند.

وی افزود: قطعا معیشت خانواده سینما زمانی تامین می گردد که سینما رونق داشته و مردم از آن استقبال نمایند.

رئیس سازمان سینمایی توضیح داد: همه کوشش ما و سینماگران باید در راستای یاری به تقویت همدلی خانواده سینما و آرامش جامعه باشد تا سینما، مخاطبان و منافع خود را پیدا کند. بنابراین هرکسی که با رفتار خود منجر به ازدست رفتن این آرامش و مخدوش کردن آن گردد از خانواده سینما و دلسوز آن نیست.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1402 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 2377

به "اهالی سینما صاحب خانه می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهالی سینما صاحب خانه می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید