این سربازان دو ماه کسر خدمت می گیرند

به گزارش وبلاگ واحدی، غلامحسین حسینی نیا روز سه شنبه 27 تیر ماه در حاشیه بازدید از مرکز تربیت مربی در کرج در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نهضت بزرگ مهارت آموزی احتیاج روز کشور است و مهمترین رکن توسعه و دستیابی به اهداف برنامه هفتم، وجود نیروی انسانی متخصص است.

این سربازان دو ماه کسر خدمت می گیرند

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اینکه سال جاری برای اوقات فراغت دانش آموزان 12 تا 15 سال و از 15 تا 18 سال برنامه ملی تدارک دیده شده، گفت: در این راستا 11 هزار دوره آموزشی در زمینه صنعت، کشاورزی و ... در دو بخشی دولتی و خصوصی در حال برگزاری است.

وی ابراز شرح داد: دوره ها به گونه ای طراحی شده که در یک، دو و سه تابستان به سرانجام می رسند.

حسینی نیا با اشاره به اینکه لایحه مهارت آموزی سربازان وظیفه هم از دولت به مجلس ارسال شده، اضافه نمود: بر این اساس برای کسانی که قبل از دوران سربازی دوره مهارت آموزی گذرانده باشند امتیازات ویژه ای مثل کسر دو ماه از مدت زمان دوره سربازی دیده شده است.

وی خاطر نشان کرد: یکی از کارکرد های اصلی طرح های مذکور جلوگیری از ایجاد میت (جوانانی که انگیزه، مهارت و آموزش کافی برای ورود به بازار کار را ندارند) است، تاکید نمود: این افراد جزء جمعیت فعال کشور هستند، ولی در فراوری ملی اثرگذاری ندارند.

معاون وزیر کار با اشاره به اینکه تحقق عدالت اجتماعی از دل مهارت آموزی می گذرد، ادامه داد: با ایجاد شرایط عادلانه مهارت آموزی هر فرد میتواند تخصص و مهارت کافی برای داشتن شغلی شایسته را داشته باشد.

وی افزود: ایران از پیشگامان مهارت آموزی طی صد سال اخیر بوده و به همین دلیل در بین جوامع از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور با اشاره به طرح مهارت آموزی در محل کار توضیح داد: در حال حاضر 46 هزار واحد صنفی در کشور پای کار طرح استاد شاگردی آمده اند و با برنامه ریزی کوشش داریم این تعداد به یک میلیون 400 هزار واحد برسد.

این مسئول در پاسخ به خبرنگار ایسنا در مورد تعداد جمعیت فعالی که نقشی در فراوری ملی ندارند، ادامه داد: متاسفانه امروزه بسیاری از والدین با فراهم کردن امکانات هتل پنج ستاره در خانه باعث می شوند که بعضی جوانان انگیزه کافی برای کار و مهارت آموزی نداشته باشند.

حسینی نیا گفت: در حال حاضر 16 میلیون دانش آموز در کشور وجود دارد که اجرای طرح های مذکور باعث می گردد از تبدیل آن ها به میت در آینده جلوگیری گردد.

وی اظهار کرد: به نظر میرسد بین دو تا سه میلیون میت در کشور وجود داشته باشد که باید اول با فرهنگسازی انگیزه لازم برای مهارت آموزی را در آن ها ایجاد و بعد از آن شرایط شرکت در دوره های تعریف شده را برایشان فراهم کرد.

منبع: فرارو
انتشار: 28 تیر 1402 بروزرسانی: 28 تیر 1402 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 2406

به "این سربازان دو ماه کسر خدمت می گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این سربازان دو ماه کسر خدمت می گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید