معروف ترین باغ وحش های جهان برای برنامه ریزی سفر

به گزارش وبلاگ واحدی، باغ‌وحش‌ها یکی از بهترین مکان‌ها برای گذراندن یک روز خانوادگی هستند. دیدن حیوانات در محیط طبیعی‌شان همیشه جذاب و آموزنده است. اگر قصد سفر به خارج از کشور را دارید، می‌توانید یکی از معروف‌ترین باغ‌وحش‌های دنیا را در برنامه‌ی سفرتان بگنجانید تا تجربه‌ای به‌یادماندنی داشته باشید.

معروف ترین باغ وحش های جهان برای برنامه ریزی سفر

برای دریافت مشاوره و خدمات تخصصی گردشگری و سفر به سراسر دنیا با bestcanadatours.com مجری مستقیم تورهای مسافرتی و گردشگری همراه باشید.

باغ‌وحش سن‌دیگو در آمریکا

یکی از محبوب‌ترین و بزرگ‌ترین باغ‌وحش‌های دنیا باغ‌وحش سن‌دیگو در ایالت کالیفرنیای آمریکاست. این باغ‌وحش بیش از 4000 حیوان از بیش از 800 گونه را در خود جای داده است.

باغ‌وحش سن‌دیگو دارای مناطق مختلفی برای نمایش انواع حیوانات است. در بخش پستانداران آفریقایی می‌توانید شیر، فیل، زرافه و گورخر را ببینید. بخش جزیره‌ی کانگورو پر از انواع کانگوروهاست. در بخش آسیای جنوب شرقی انواع پانداهای بامزه به چشم می‌خورند.

یکی از جاذبه‌های اصلی این باغ‌وحش، منطقه‌ی سافاری پارک است که در آن می‌توانید از نزدیک با شیرها، گورخرها و دیگر حیوانات آفریقایی مواجه شوید. البته باید در وسیله نقلیه بمانید و پیاده نشوید!

باغ‌وحش برلین در آلمان

باغ‌وحش برلین یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین باغ‌وحش‌های اروپا به شمار می‌رود. این باغ‌وحش در سال 1844 تاسیس شده و دارای بیش از 20000 حیوان از 1500 گونه است.

از جمله جاذبه‌های اصلی باغ‌وحش برلین می‌توان به بخش پستانداران، خزندگان، پرندگان و آکواریوم عظیم آن اشاره کرد. علاوه بر این، باغ گیاه‌شناسی متصل به باغ‌وحش نیز حاوی انواع گیاهان نادر است.

باغ‌وحش برونکس در نیویورک

باغ‌وحش برونکس در شهر نیویورک یکی دیگر از معروف‌ترین باغ‌وحش‌های دنیا به شمار می‌آید. این باغ‌وحش در سال 1899 تاسیس شد و دارای بیش از 4000 حیوان از حدود 650 گونه است.

از ویژگی‌های بارز این باغ‌وحش وجود مناطقی با شبیه‌سازی زیستگاه‌های طبیعی حیوانات است. به عنوان مثال، منطقه‌ی صخره‌های آفریقا زیستگاهی طبیعی برای گورخرها فراهم کرده است. همچنین بخش وسیعی از باغ‌وحش به پرندگان اختصاص دارد.

باغ‌وحش لندن در انگلستان

باغ‌وحش لندن یکی از مراکز علمی مهم در زمینه‌ی مطالعه و حفاظت از حیات وحش است. این باغ‌وحش در سال 1828 تاسیس شد و دارای بیش از 7500 حیوان از حدود 650 گونه است.

بخش‌های مختلفی مانند بخش پستانداران، پرندگان، خزندگان و دوزیستان در این باغ‌وحش وجود دارد. همچنین باغ گیاه‌شناسی مجاور باغ‌وحش حاوی بیش از 7000 گونه گیاهی است.

باغ وحش تارونگا در نیوزیلند

باغ‌وحش تارونگا در جزیره‌ی شمالی نیوزیلند واقع شده و یکی از بهترین باغ‌وحش‌ها برای دیدن حیات وحش این کشور به شمار می‌رود. این باغ‌وحش در سال 1926 تاسیس شد.

ویژگی بارز باغ‌وحش تارونگا، تمرکز آن بر حیوانات بومی نیوزیلند از جمله کیوی، کاکاپو، توکاکو و کاکاریکی است. علاوه بر این، پرندگان و خزندگان نیوزیلندی نیز در اینجا نگهداری می‌شوند.

مناظر طبیعی زیبای نیوزیلند نیز بخشی از جاذبه‌های باغ‌وحش تارونگا هستند.

باغ‌وحش سنگاپور

کشور سنگاپور نیز دارای یکی از باغ‌وحش‌های مدرن و زیبای دنیا است. باغ‌وحش سنگاپور در سال 1973 تاسیس شد و در حدود 360 گونه حیوان را در خود جای داده است.

از ویژگی‌های این باغ‌وحش می‌توان به مناطق باز زیاد و شبیه‌سازی زیستگاه‌های طبیعی حیوانات اشاره کرد. همچنین امکانات رفاهی متعددی برای بازدیدکنندگان وجود دارد.

حیواناتی مانند شیر، ببر، فیل، تمساح و انواع پرندگان را می‌توان در این باغ‌وحش دید.

باغ‌وحش سان‌دیگو در آمریکا

باغ‌وحش سان‌دیگو یکی از بزرگترین و معروف‌ترین باغ‌وحش‌های جهان است که در سال 1916 تأسیس شده‌ است. این باغ‌وحش دارای بیش از 4000 جانور از بیش از 800 گونه مختلف می‌باشد.

باغ‌وحش بوئنوس آیرس در آرژانتین

این باغ‌وحش در سال 1875 در شهر بوئنوس آیرس پایتخت آرژانتین تأسیس شد و یکی از قدیمی‌ترین باغ‌وحش‌های آمریکای جنوبی است. بیش از 2500 جانور در این باغ‌وحش نگهداری می‌شوند.

باغ‌وحش ادینبورگ در اسکاتلند

باغ‌وحش ادینبورگ که در سال 1913 تأسیس شده، یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری اسکاتلند است و دارای بیش از 1000 جانور می‌باشد.

باغ‌وحش الیپاری در هندوستان

این باغ‌وحش در شهر کلکته واقع شده و در سال 1875 تأسیس گردید. باغ‌وحش الیپاری خانه‌ی انواع جانوران از جمله ببرها، فیل‌ها و پانداها می‌باشد.

باغ‌وحش رویال ملبورن در استرالیا

باغ‌وحش رویال ملبورن که در سال 1862 تأسیس شده، قدیمی‌ترین باغ‌وحش استرالیا محسوب می‌شود. این باغ‌وحش دارای بیش از 320 گونه جانور است.

نکاتی برای بازدید از باغ‌وحش‌ها

هنگام بازدید از باغ‌وحش‌ها، رعایت نکاتی برای ایمنی خودتان و راحتی حیوانات ضروری است:

  • از دستورالعمل‌ها و هشدارهای موجود در باغ‌وحش پیروی کنید.
  • در مسیرهای پیاده‌روی مشخص شده حرکت کنید.
  • برای عکاسی فاصله‌ی ایمن را رعایت کنید تا به حیوانات آسیب نرسانید.
  • هنگام تماشای حیوانات سر و صدا نکنید.
  • مواظب کودکان باشید تا به قفس‌ها و محوطه‌ی حیوانات نزدیک نشوند.
  • در صورت مشاهده‌ی هرگونه رفتار غیرعادی حیوانات به کارکنان باغ‌وحش اطلاع دهید.

بازدید از باغ‌وحش‌های معروف دنیا می‌تواند تجربه‌ای خاطره‌انگیز برای شما و خانواده‌تان باشد. با برنامه‌ریزی دقیق، می‌توانید اوقات خوشی را در کنار جانوران زیبا و شگفت‌انگیز داشته باشید. موفق باشید!

انتشار: 6 آبان 1402 بروزرسانی: 7 آبان 1402 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 817

به "معروف ترین باغ وحش های جهان برای برنامه ریزی سفر" امتیاز دهید

1 کاربر به "معروف ترین باغ وحش های جهان برای برنامه ریزی سفر" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معروف ترین باغ وحش های جهان برای برنامه ریزی سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید