بهره برداری از پنج طرح صنایع دستی در شیراز آغاز شد

به گزارش وبلاگ واحدی، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، بهره برداری از پنج طرح صنایع دستی در شیراز آغاز شد.

بهره برداری از پنج طرح صنایع دستی در شیراز آغاز شد

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس در حاشیه آیین افتتاح این طرح ها گفت: براساس تصمیم گیری برای نزدیک کردن بناهای میراث فرهنگی به صنایع دستی، 2 اتاق در محل موزه سنگ هفت تنان به طور رایگان به یک زوج هنرمند شاخض شیرازی اختصاص داده شد تا نخستین خانه تذهیب، صفحه آرایی و نقاشی گل و مرغ مرکز استان شکل گیرد.

بهزاد احمدی اضافه نمود: بعلاوه در ادامه افتتاح این طرح ها و در قالب تفاهم نامه با اداره کل بهزیستی فارس 20 کارگاه صنایع دستی تجهیز و به مدت پنج سال در اختیار استادکاران شیراز نهاده شد تا مدد جویان بهزیستی به طور رایگان آموزش ببینند و توانمند شوند.

وی اضافه نمود: علاوه بر این در پی این تفاهم نامه 6 کارگاه صنایع دستی در محل ساختمان اداره بهزیستی در خیابان سید جمال الدین اسدآبادی (پوستچی) به بهره برداری رسید و در کنار آن یک فروشگاه عرضه فراوریات دایر شد.

احمدی اعلام کرد: این فروشگاه که در قالب 15 غرفه دائمی عرضه محصولات افتتاح شده، در اتصال هنر آموزان گروه هدف به بازار فروش تاثیر بالایی دارد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس گفت: افتتاح پنج غرفه دائمی فروش محصولات صنایع دستی در شهرک سیبویه از دیگر پروژه های افتتاحی شیراز بود که یکی از مصوبات سفر زئیس جمهور به استان فارس را محقق کرد.

وی ادامه داد: چهار کارگاه خراطی، خاتم کاری، جوک و قلم زنی نیز در خیابان احمدی جنوبی تجهیز و برای فراوری و آموزش در اختیار هنرمندان برگزیده استان فارس در جشنواره صنایع دستی فجر نهاده شد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس اظهار کرد: تفاهم نامه این معاونت با بهزیستی فارس در راستای توانمندسازی مددجویان زیر پوشش این اداره کل که می تواند به عنوان طرح نمونه کشوری نیز محسوب گردد، اجرایی شده است.

منبع: همگردی
انتشار: 4 تیر 1402 بروزرسانی: 4 تیر 1402 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 2397

به "بهره برداری از پنج طرح صنایع دستی در شیراز آغاز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره برداری از پنج طرح صنایع دستی در شیراز آغاز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید