دورخیز برای رونمایی از قدرتمند ترین موتور جهان با 1250 اسب بخار

به گزارش وبلاگ واحدی، موتور ماژولار چهار توربو 1250 اسب بخاری قدرتمندترین موتور 12 سیلندر (V12) دنیا خواهد بود. این موتور با نام آئورورا در 18 اوت (27 مرداد)، در کویل (The Quail) به عنوان بخشی از هفته خودروی مونتری 2023 رونمایی خواهد شد.

دورخیز برای رونمایی از قدرتمند ترین موتور جهان با 1250 اسب بخار

به گزارش خبرنگاران و به نقل از نیو اطلس، زنو آتوماتیو(Zenvo Automotive) در حال حاضر برای ساخت بعضی از عجیب ترین و قدرتمندترین هایپرکارهای دنیا شناخته شده است و می خواهد کار خود را به سطح بالاتری ارتقا دهد. این خودروساز دانمارکی در حال همکاری با گروه ماهله متخصص در فراوری پیشرانه است تا قوی ترین موتور V12 (12 سیلندر) جاده ای دنیا را بسازد که با فاصله بیش از 200 اسب بخار قدرتمند ترین موتور فعلی را پشت سر بگذارد آسیاب 12 سیلندر تازه در مرکز یک محرک هیبریدی با بیش از 1800 اسب بخار قدرت ترکیبی قرار می گیرد و یکی از قدرتمندترین خودروهای دنیا را به وجود می آورد.

زنو آماده می گردد تا رسما STs (و TSs) را پشت سر بگذارد و موتور تازهی با نام واقعی ائورورا (Aurora) راه اندازی کند. این کمپانی قبل از اولین نمایش دنیای که برای ماه اوت،اطلاعاتی را در خصوص پیشرانه چهار رقمی منتشر نموده است که با مشارکت گروه ماهله در حال کار روی آن است. قلب این درایو هیبریدی یک موتور 6.6 لیتری V12 با سوخت انعطاف پذیر سفارشی خواهد بود که سرعت آن را به 9800 دور در دقیقه و به حداکثر 1250 می رساند.

در حالی که تمرکز اصلی موتور چهار توربوشارژ V12 تازه بر قدرت و قدرت بیشتر است، کار زنو با ماهله به آن یاری می نماید تا مقررات تازه آلایندگی یورو 7 را رعایت کند. این موتور از فناوری احتراق جت ماهله برای بهبود فرآیند احتراق و افزایش مصرف سوخت استفاده خواهد نمود. موتور تازه بعلاوه از ساختار آلومینیومی و فیبر کربنی سبک وزن و توانایی کار با سوخت های مصنوعی تمیزتر در رعایت قوانین آلایندگی اروپا و آمریکا بهره می برد.

برای افزایش بیشتر راندمان سوخت کلی ائورورا، زنو یک پیشرانه الکتریکی 600 اسب بخاری اضافه خواهد نمود. علاوه بر افزایش قدرت، طرح هیبرید شده به خودرو قابلیت کشش تمام چرخ متحرک و اعتبار زیست محیطی مقاوم در آینده می دهد. هیچ کس هرگز یک هایپرکار 100 واحدی هفت رقمی را با V12 قدرتمند به عنوان یک انتخاب دوستدار محیط زیست اشتباه نمی گیرد، اما شاید Aurora بتواند با استفاده از نیروی تمام الکتریکی رفت و آمدهای سبک انجام دهد تا مصرف نادرست انرژی خود را جبران کند.

بیشتر بخوانید:

  • رونمایی از خودروی مفهومی تازه مرسدس بنز | رویای آینده

آئوروراا روی یک شاسی مدولار با مونوکوک کربنی و فریم های کربنی ساخته خواهد شد. این موتور بعلاوه به عنوان یک واحد ماژولار در حال توسعه است و احتمال وجود مدل های اضافی زنو با مشتقات V6 و V8 را نشان می دهد. زنو، موتور ائورورا را در دو نوع Agil (Agile) و Tur (Tour) GT ارائه خواهد نمود. پیش از این گفته شده بود که Tur دارای حداکثر سرعت 400 کیلومتر در ساعت خواهد بود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 مرداد 1402 بروزرسانی: 10 مرداد 1402 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 2411

به "دورخیز برای رونمایی از قدرتمند ترین موتور جهان با 1250 اسب بخار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دورخیز برای رونمایی از قدرتمند ترین موتور جهان با 1250 اسب بخار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید