راهنمای سفر و جاذبه های نوا اسکوشیا، بهترین زمان سفر

به گزارش وبلاگ واحدی، نوا اسکوشیا یکی از زیباترین استان‌های کانادا برای سفر است. این استان در شرق کانادا واقع شده و دارای طبیعتی بکر و زیباست. نوا اسکوشیا مناظر طبیعی خیره‌کننده‌ای دارد که شامل کوه‌ها، دریاچه‌ها، آبشارها، جنگل‌ها و سواحل ماسه‌ای است.

راهنمای سفر و جاذبه های نوا اسکوشیا، بهترین زمان سفر

برای دریافت خدمات تور کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

بهترین زمان سفر به نوا اسکوشیا

بهترین زمان برای سفر به نوا اسکوشیا بستگی به نوع سفر و فعالیت‌هایی که می‌خواهید انجام دهید، دارد.

  • بهار و اوایل تابستان (مه و ژوئن) بهترین زمان برای دیدن طبیعت بهاری نوا اسکوشیاست. هوا معتدل است و می‌توانید از گل‌ها و درختان در حال رویش لذت ببرید.
  • تابستان (ژوئیه و اوت) فصل مناسبی برای فعالیت‌های ساحلی و شنا کردن است. البته در این فصل ممکن است برخی مکان‌ها شلوغ باشند.
  • پاییز (سپتامبر و اکتبر) زمان خوبی برای دیدن رنگ‌های زیبای برگ درختان است. هوا همچنان مطبوع است.
  • زمستان (نوامبر تا مارس) اگر دوستدار اسکی و ورزش‌های زمستانی هستید فصل خوبی است، اما برای سایر فعالیت‌های طبیعت‌گردی مناسب نیست.

به طور کلی، بهار و پاییز بهترین زمان‌ها برای سفر به نوا اسکوشیا هستند زیرا هوا مطبوع است و می‌توانید از طبیعت زیبای این استان لذت ببرید. البته در تابستان هم می‌توانید سفر خوبی داشته باشید به شرطی که با شلوغی و گرمای هوا کنار بیایید.

جاذبه‌ها و فعالیت‌های نوا اسکوشیا

1. پارک ملی کیپ برتون

پارک ملی کیپ برتون در شرق نوا اسکوشیا واقع شده و یکی از بکرترین نقاط این استان است. این پارک دارای مناظر زیبای ساحلی، کوه‌های پر از جنگل، دره‌های عمیق و آبشارهای زیباست. در این پارک می‌توانید به پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، قایقرانی و ماهیگیری بپردازید.

2. ساحل پگیز کوو

این ساحل زیبا در جنوب نوا اسکوشیا قرار دارد و یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری استان است. ساحل پگیز کوو دارای شن‌های طلایی، صخره‌هایی با رنگ‌های متنوع و دریایی آرام است. از فعالیت‌های محبوب این مکان می‌توان به شنا، قایق‌رانی، و ماهیگیری اشاره کرد.

3. پارک ملی کیجیجی

پارک ملی کیجیجی در شمال غربی نوا اسکوشیا واقع شده و دارای مناظر طبیعی زیبا و بکری است. وجود دریاچه‌ها، رودخانه‌ها و آبشارهای متعدد از جاذبه‌های این پارک به شمار می‌رود. انواع فعالیت‌های طبیعت‌گردی مانند کوه‌نوردی، قایقرانی، ماهیگیری و شنا در این پارک امکان‌پذیر است.

4. هالیفکس

شهر هالیفکس مرکز استان نوا اسکوشیا است و دارای جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی بسیاری می‌باشد. از جمله می‌توان به موزه ماریتایم، باغ گیاه‌شناسی هالیفکس، و کلیسای جامع مقدس پل اشاره کرد. همچنین ساحل زیبای هالیفکس و رستوران‌ها و کافه‌هایش از دیگر جاذبه‌های گردشگری این شهرند.

5. بادبوس هاربور

بادبوس هاربور یک شهر ساحلی زیبا در جنوب غربی نوا اسکوشیا است که مناظر دیدنی صخره‌ای و دریایی دارد. این شهر دارای رستوران‌های خوب ماهی و ساحلی است و فعالیت‌هایی مانند قایق‌رانی، ماهیگیری و کروز دریایی را می‌توانید تجربه کنید.

6. آناپولیس ولی

آناپولیس ولی دره‌ای سرسبز و زیبا در غرب مرکزی نوا اسکوشیاست که پوشیده از مزارع، باغ‌ها و جنگل‌هاست. شما می‌توانید در این منطقه به پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، تماشای پرندگان و خرید محصولات کشاورزی تازه بپردازید.

7. جزیره کیپ برتون

این جزیره واقع در ساحل جنوب شرقی نوا اسکوشیاست و دارای طبیعت بکر و سواحل زیبایی است. شما می‌توانید با قدم زدن در مسیرهای پیاده‌روی این جزیره از صخره‌ها، سواحل و جنگل‌های آن دیدن کنید. همچنین فعالیت‌هایی مثل ماهیگیری، قایقرانی کایاک و غواصی را تجربه نمایید.

8. لوننبرگ

شهر لوننبرگ در جنوب نوا اسکوشیا واقع شده و یکی از مراکز ماهیگیری و صید صدف در این استان است. شما می‌توانید در این شهر به تماشای فرایند صید ماهی و صدف بپردازید و از غذاهای دریایی تازه آن لذت ببرید.

9. آبشارهای شهر ایکونز

شهر ایکونز در مرکز نوا اسکوشیا واقع شده و دارای آبشارهای بسیار زیبایی است که از جاذبه‌های اصلی گردشگری محسوب می‌شوند. آبشارهای واگنرز، فوسترز و دیکسونز از زیباترین آبشارهای این شهرند.

10. جزیره برتون

این جزیره در خلیج مهل بین سرزمین اصلی و جزیره کیپ برتون واقع شده است. جزیره برتون دارای سواحلی بکر، جنگل‌های انبوه و چشم‌اندازهای زیباست. شما می‌توانید با قایق یا کشتی تفریحی به این جزیره سفر کرده و از طبیعت بی‌نظیر آن لذت ببرید.

نکاتی برای سفر به نوا اسکوشیا

  • بهتر است حداقل 2 تا 3 هفته برای سفر به نوا اسکوشیا در نظر بگیرید تا بتوانید بیشتر جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی آن را ببینید.
  • لباس‌های گرم و مناسب هوای سرد و بارانی به همراه داشته باشید. همچنین کفش‌های راحت برای پیاده‌روی اهمیت دارد.
  • از اواخر مه تا اواسط ژوئن و همچنین اواسط سپتامبر تا اکتبر بهترین زمان‌ها برای سفرند.
  • سعی کنید از هتل‌ها یا اقامتگاه‌هایی که در دل طبیعت قرار دارند استفاده کنید تا بتوانید از محیط اطراف بیشتر لذت ببرید.
  • از غذاهای محلی مانند ماهی تازه، صدف، و غذاهای دریایی استان استفاده کنید.
  • حتما به موزه‌ها و نقاط تاریخی شهرهای مختلف نوا اسکوشیا سر بزنید تا از فرهنگ و تاریخ این استان بیشتر بدانید.
  • هنگام رانندگی، سرعت محدود و قوانین را رعایت کنید. رانندگی در جاده‌های دور افتاده کوهستانی نیاز به دقت دارد.
  • در فصل تابستان، حتما وسایل محافظت از آفتاب مانند کرم ضد آفتاب، کلاه و عینک آفتابی همراه داشته باشید.
  • از طبیعت زیبای نوا اسکوشیا لذت ببرید ولی همیشه مراقب باشید که صدمه‌ای به محیط زیست وارد نکنید.

امیدوارم این مقاله به شما در برنامه‌ریزی سفری خاطره‌انگیز به استان زیبای نوا اسکوشیای کانادا کمک کرده باشد. این استان انتخابی عالی برای کسانی است که دوستدار طبیعت و فضاهای بکر هستند.

انتشار: 9 مهر 1402 بروزرسانی: 11 مهر 1402 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 268

به "راهنمای سفر و جاذبه های نوا اسکوشیا، بهترین زمان سفر" امتیاز دهید

1 کاربر به "راهنمای سفر و جاذبه های نوا اسکوشیا، بهترین زمان سفر" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر و جاذبه های نوا اسکوشیا، بهترین زمان سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید