آشنایی با رستوران های هانوی ویتنام

به گزارش وبلاگ واحدی، ویتنام از آن جمله کشورهای جنوب شرقی آسیا است که با اقبال کمتری نسبت به طرفداران تایلند و مالزی روبرو بوده که البته جای تعجب دارد، همه جذابیت های جنوب شرقی آسیا به علاوه آشپزهای خوش سلیقه و ماهر در هانوی پایتخت ویتنام جمع شده اند و حسابی گردشگران در این شهر دلی از عزا در می‌آورند. در ادامه رستورانهای هانوی را به شما معرفی خواهیم کرد.

آشنایی با رستوران های هانوی ویتنام

البته خوراک‌های خیابانی این شهر به کاسه‌های سوپ نودل pho یا ماهی‌سرخ شده‌ با زردچوبه منتهی نمی‌شود. در سال‌های اخیر، رستوران‌های بین‌المللی متنوعی مبتنی بر سبک زندگی شهری جوانان این منطقه از جهان گشایش یافته‌اند تا راهکاری خوشمزه و لذیذ برای آرام کردن سرعت بسیار زیاد زندگی مدرن امروزی مردم باشد.

بیشتر رستوران‌ها و کافه‌هایی که اخیرا در هانوی افتتاح شده‌اند، غذاهای سنتی را با دکوری نوین به گردشگران تور ویتنام ارائه می‌دهند. به این ترتیب، سنت و مدرنیته را با حفظ طعم اصیل غذاها با هم تلفیق می‌کنند. همین امر سبب شده تا این شهر زیبا به یکی از مقاصد گردشگری مهم برای شکم‌‎گردهای بین‌المللی تبدیل شود و سالانه توریست‌های زیادی را به سمت کشور ویتنام بکشاند. از کوکتل فو گرفته تا xoi ga (برنج چسبناک با مرغ) همگی جزو جذاب‌ترین غذاهای خیابانی شهر هانوی در تور ویتنام هستند.  برای آشنایی با شماری از این خوراکی‌ها از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای مطلب همچنان همراهمان باشید.

انجمن دیوانه‌ها (MAD Society) ویتنام

این رستوران در منطقه تای هو واقع شده است و با دکوراسیون غربی و مدرن غذاهای سنتی به جلب توجه مشتری‌های جهانی می‌پردازد. مدیر این رستوران در این رابطه گفته: غذاهای ویتنامی بسیار خوشمزه هستند اما همه آنها ظاهری شبیه به هم دارند. به همین خاطر من با خود فکر کردم که کمی تنوع در آنها ایجاد کنم و برخی از مزه‌های آسیایی دیگر را نیز به آنها بیفزایم. نتیجه آن چیز خوبی از آب درآمد.

به عقیده مدیر رستوران مد سوسایتی، غذاهای سبک متنوعی به سبک تاپاس* وجود دارند که می‌توان با ترکیب آنها خوراکی‌های جدید و جذاب پدید آورد.

تاپاس استایل (پیش‌غذای اسپانیایی) به انواع خوراک‌های کوچک حاضری گفته می‌شود که می‌توانند به عنوان مزه در کنار نوشیدنی صرف شوند یا این‌که مجموع آن‌ها به عنوان یک ناهار یا شام کامل خورده شود. تاپاها ممکن است سرد باشند (مثل مخلوط زیتون و پنیر) یا به صورت گرم سرو شوند (مثل چوپیتوس که ماهی مرکب سرخ‌کرده است).

ایده تاپا زمانی به ذهن مدیر این رستوران رسید که متوجه شد اغلب جوانان ویتنامی دوست دارند غذاهای خود را به همراه نوشیدنی‌های خود صرف کنند. همین سبب شد تا طعم آسیایی را به گونه‌ای ارائه دهد که این اشخاص بتوانند با لقمه‌های کوچک، غذاهای دلخواه خود را با نوشیدنی موردنظرشان میل کنند.

از جمله مثلا می‌توان به دیپ ادامامه با چیپس میگو اشاره کرد که در کشور و فرهنگ ویتنام و حتی جنوب‌شرقی آسیا بسیار محبوب است. این دیپ شبیه حُمُصی است که از لوبیای ژاپنی تهیه شده باشد.

دیگر غذاهای سنتی هم در این رستوران با تزئینات بسیار شیک و امروز ارائه می‌شوند. مثلا لقمه‌های گوشت، مرغ یا ماهی که در نان‌های تورتیلا مانند پیچیده شده‌اند و با سس یا آبگوشت مخصوص در پیاله‌ای شیک ارائه می‌شوند یکی از غذاهای محبوب این رستوران است.

در رستوران MAD Society همچنین تاکوهای چا کا-استایل هم عرضه می‌شوند: تورتیلاهای برشته به همراه نودل برنج با ماهی سرخ‌شده در زردچوبه و ادویه معطر به همراه سبزیجات تازه.

MAD Society در خیابان تای هو در شهر هانوی، پایتخت ویتنام واقع شده است.

رستوران Dons Bistro ویتنام

این رستوران با اینکه در سال 2009 میلادی گشایش یافت و اولین رستوران غربی در منطقه Tay Ho بشمار می‌رفت، اما با ارائه غذاهای سنتی در کنار انواع بین‌المللی توانست مشتریان زیادی پیدا کند و به شهرت جهانی برسد.

رستوران The T-Art هانوی ویتنام

شاید رستوران تی‌آرت با کیفیت‌ترین غذاهای ویتنامی را ارائه ندهد، اما دیزاین بسیار زیبلای رستوران و تزئینات فوق‌العاده زیبای غذاهایش سبب شده تا نه تنها در این کشور آسیایی، بلکه سراسر جهان شهرت پیدا کند.

تی‌آرت مخفف عبارت مزه هنر است. منوی غذاهای این رستوران حاوی انواع غذاهای سنتی ویتنامی است که همگی به سبکی مدرن و متفاوت عرضه می‌شوند.

مدیر این رستوران بیان داشته که دوست داشتم غذاهای محلی کشورم را به سبکی جدید و شیک عرضه کنم تا جوانان بیشتر به سمت این خوراکی‌ها جذب شوند.

به‌طور مثال، xoi ga که یک غذای کلاسیک ویتنامی است که اغلب در سینی سرامیکی سرو می‌شود. این غذا از مرغ چرخ‌کرده، پیاز برشته، ادویه و برنج تشکیل شده است.

اما در رستوران تی آرت، xoi ga به صورت سه کوفته برنجی با رنگ بسیار زیبای بنفش سرو و با رشته‌های باریک و مینیمالیستی سبزیجات تزئین می‌شود. این توپی‌های برنجی حاوی مرغ مزه‌دار شده، قارچ و لوبیای مانگ هستند.

رستوران Spices Garden هانوی ویتنام

این رستوران بیش از 20 سال است که غذاهای خیابانی هانوی را به مشتریان خود عرضه می‌کند. در گذشته سرآشپز آن فرانسوی بود اما اکنون توسط یک آشپز ویتنامی موسوم به Nguyen Thanh Van سرپرستی می‌شود که اولین زن ویتنامی است که در سال 2007 افتخار عضویت در انجمن غذای فرانسه را بدست آورد.

در این رستوران غذاهای همه مناطق کشور ویتنام را می‌توانید سفارش دهید: سوپ آبالون از جنوب، لابستر Nha Trang از بخش مرکزی کشور و پیش‌غذهای هانویی. همه غذاهای سنتی به سبک مدرن دکور و ارائه می‌شوند.

رستوران Green Tangerine (نارنگی سبز)

در مرکز بخش قدیمی و بسیار شلوغ شهر هانوی، یک کافه‌رستوران جذاب وجود دارد که با ارائه غذاهای سنتی ویتنامی دل هر گردشگری را خواهد برد.

نارنگی سبز در واقع یک ویلای باستانی متعلق به یک ژنرال فرانسوی بوده که تاریخ ساخت آن به سال 1928 میلادی بر می‌گردد. تکنیک و ظاهر غذاها کاملا فرانسوی هستند اما طعم و مواد تشکیل دهنده آنها کاملا ویتنامی است. البته خوراکی‌هایی که ترکیبی از غذاهای فرانسوی و ویتنامی باشند نیز وجود دارند که طعمی جدید و جالب ارائه می‌دهند.

مثلا غذایی Ca qua که گوشت مارماهی است در پخت غذای سنتی هانوی یعنی cha ca (ماهی سرخ شده در زردچوبه) استفاده می‌شود. در تزئین آن نیز از پیازچه و شوید تازه با نودل‌های برنج استفاده می‌شود.

انتشار: 23 خرداد 1397 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 3

به "آشنایی با رستوران های هانوی ویتنام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با رستوران های هانوی ویتنام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید