فستیوال عید بهار چین در کاخ نیاوران برگزار شد

به گزارش وبلاگ واحدی، چینی ها به جشن گرفتن علاقه زیادی دارند و کلی فستیوال جالب و هیجان انگیز در طول سال برای شادی خود برگزار میکنند، 

فستیوال عید بهار چین در کاخ نیاوران برگزار شد

جشنواره عید بهار چین روزهای 19 و 20 اسفند در کاخ نیاوران برگزار شد. در آستانه نوروز، علاوه بر ایرانی‌ها، ملت‌های بسیاری از دیگر کشورهای دنیا هم با جشن و شادی به سراغ بهار می‌روند. یکی از این کشورها، کشور چین است. پنجمین جشنواره عید بهار چین 19 و 20 اسفند ماه در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران برگزار می شود. اگر قصد بازدید از این رویداد را دارید، فقط روز جمعه 20 اسفند ماه از ساعت 10 تا 22 را فرصت دارید. در ادامه توجه شما را به تصاویری از کاخ نیاوران و المان‌هایی که در همه جای این کاخ به مناسبت این رویداد نصب شده‌اند جلب می‌کنیم.

جشنواره غذا، اجرای نمایش توسط هنرمندان، شامل نواختن سازهای بومی چین، ووشو، بندبازی و شعبده بازی و اجرای بازی‌های جالب چینی و نمایش آیین‌های سنتی چین از جمله برنامه‌های این جشنواره هستند. در بخشی از این جشنواره عکس‌هایی از سرزمین چین به نمایش در آمده است. عکاسان از 56 سبک زندگی در چین عکاسی کرده‌اند و آن‌ها را در این جشنواره برای ایرانیان به نمایش در آورده‌اند.

علاوه بر سبک زندگی، طبیعت و شهرهای چین هم به نمایش در آمده‌اند. در این سالن فعالیت دیگری هم انجام می‌شود. امکان پوشیدن لباس‌های محلی چینی برای مردم و خصوصا بانوان فراهم شده است تا بتوانند تجربه‌ای جدید کسب کرده و عکس‌های یادگاری هم بگیرند.

در قسمت دیگری از این جشنواره، هنرمندی چینی اسامی بازدیدکننده‌ها را به شکل نقاشی‌های چینی در می‌آورد. این قسمت از نمایشگاه با استقبال زیادی رو به رو شده است.

البته این نمایشگاه چندان با نظم برگزار نشده است و در روز اول که ما برای بازدید در ساعات پایانی به کاخ مراجعه کردیم، بسیاری از غرفه‌ها پیش از اتمام زمان اعلام شده و در ساعت 16 تعطیل شده بودند و در ساعت 17 تمامی غرفه‌ها تعطیل بودند. المان‌های چینی در همه جای کاخ نیاوران نصب شده‌اند.

انتشار: 6 تیر 1397 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 4

به "فستیوال عید بهار چین در کاخ نیاوران برگزار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فستیوال عید بهار چین در کاخ نیاوران برگزار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید