مقایسه هزینه های زندگی در شهرهای مختلف کانادا

به گزارش وبلاگ واحدی، کانادا یکی از کشورهای توسعه یافته و مرفه دنیا به شمار می آید. با این حال، هزینه زندگی در شهرهای مختلف این کشور متفاوت است. در این مقاله قصد داریم هزینه زندگی در پنج شهر بزرگ کانادا شامل تورنتو، ونکوور، کلگری، مونترال و اتاوا را با یکدیگر مقایسه کنیم.

مقایسه هزینه های زندگی در شهرهای مختلف کانادا

مسکن

مسکن بزرگترین هزینه خانوارها در کانادا به شمار می آید. قیمت مسکن در تورنتو و ونکوور بسیار بالاتر از سایر شهرهای کاناداست. متوسط قیمت خرید خانه در تورنتو بیش از 1 میلیون دلار و در ونکوور حدود 800 هزار دلار است. در مقابل، متوسط قیمت خانه در کلگری حدود 480 هزار دلار، در مونترال 540 هزار دلار و در اتاوا 570 هزار دلار است.

همچنین اجاره خانه نیز در تورنتو و ونکوور بسیار گرانتر از سایر شهرها است. متوسط اجاره یک آپارتمان یک خوابه در تورنتو حدود 1800 دلار و در ونکوور 1400 دلار در ماه است. همین آپارتمان در کلگری حدود 1000 دلار، در مونترال 1200 دلار و در اتاوا 1300 دلار اجاره در ماه دارد.

بنابراین از نظر هزینه مسکن، تورنتو و ونکوور به مراتب گرانتر از سایر شهرها هستند.

حمل و نقل

هزینه حمل و نقل عمومی نیز در شهرهای مختلف کانادا متفاوت است. تورنتو و مونترال دارای شبکه قطار زیرزمینی هستند که هزینه آن نسبتاً مناسب است. هزینه ماهانه یک کارت پیش پرداخت حمل و نقل عمومی در تورنتو حدود 150 دلار و در مونترال حدود 130 دلار است.

در ونکوور و کلگری فقط اتوبوس و قطار وجود دارد که هزینه آنها کمی بیشتر و حدود 180 دلار در ماه است. اما اتاوا ضعیف ترین سیستم حمل و نقل عمومی را در میان این شهرها دارد و هزینه آن حدود 200 دلار در ماه است.

البته هزینه بنزین برای افرادی که از خودروی شخصی استفاده می کنند در سراسر کانادا تقریباً یکسان است.

مواد غذایی

قیمت مواد غذایی نیز در شهرهای بزرگ کانادا اندکی متفاوت است. به طور کلی، مواد غذایی در تورنتو و ونکوور گرانتر از سایر نقاط است.

به عنوان مثال، متوسط قیمت یک کیلوگرم مرغ در تورنتو حدود 7 دلار و در ونکوور 6.5 دلار است. این در حالی است که همین مقدار مرغ در کلگری حدود 5 دلار، در مونترال 5.5 دلار و در اتاوا 6 دلار قیمت دارد. البته تفاوت قیمت در مورد سایر مواد غذایی مانند میوه، سبزی و لبنیات نیز تقریباً همین روند را دنبال می کند.

پوشاک

خرید پوشاک و کفش نیز در تورنتو و ونکوور اندکی گرانتر از سایر نقاط است. البته این تفاوت آنقدرها زیاد نیست. شاید به طور متوسط پوشاک در تورنتو و ونکوور 10 درصد گرانتر از شهرهای دیگر باشد.

دلیل این امر نیز وجود برندها و فروشگاه های مد لوکس تر در این دو شهر است. اما در مجموع می توان گفت هزینه خرید پوشاک تفاوت چندانی در سراسر کانادا ندارد.

آموزش

آموزش رایگان اجباری تا سن 18 سالگی در سراسر کانادا وجود دارد. پس هزینه آموزش کودکان در تمام شهرها یکسان است.

اما هزینه آموزش عالی مانند دانشگاه در شهرهای بزرگ معمولا گرانتر است. به عنوان مثال، شهریه دانشگاه تورنتو و دانشگاه بریتیش کلمبیا در ونکوور، بیش از دانشگاه های کلگری یا اتاوا است. البته تفاوت قیمت آنچنان زیاد نیست و معمولا در حدود 2000 تا 3000 دلار در سال است.

بهداشت و درمان

سیستم بهداشت و درمان دولتی و رایگان در کانادا وجود دارد. بنابراین اکثر هزینه های پزشکی و درمانی مردم توسط دولت پرداخت می شود. البته در برخی شهرها مانند تورنتو و ونکوور، معمولا زمان انتظار برای دریافت خدمات پزشکی کمی بیشتر است. اما در مجموع می توان گفت هزینه های بهداشت و درمان در سراسر کانادا تقریبا یکسان است.

مالیات

میزان مالیات در استان های مختلف کانادا متفاوت است. به طور کلی، مالیات در استان هایی مانند انتاریو و بریتیش کلمبیا که تورنتو و ونکوور در آنها قرار دارند، بالاتر از مالیات در استان هایی نظیر آلبرتا و کبک است.

به عنوان مثال، مالیات بر درآمد افراد در انتاریو بین 5.05 تا 13.16 درصد است. اما این رقم در آلبرتا بین 10 تا 15 درصد متغیر است. همچنین مالیات بر فروش کالا و خدمات در انتاریو 8 درصد است در حالی که در آلبرتا این عدد 5 درصد می باشد.

بنابراین ساکنان تورنتو و ونکوور باید مالیات بیشتری نسبت به سایر شهرها پرداخت کنند.

نتیجه گیری

در مجموع، می توان گفت هزینه زندگی در تورنتو و ونکوور به دلیل گرانی مسکن و حمل و نقل، بالاتر از سایر شهرهای کانادا است. همچنین مالیات بیشتر نیز بر هزینه زندگی در این دو شهر می افزاید.

اما شهرهایی مانند کلگری، مونترال و اتاوا از نظر هزینه زندگی مقرون به صرفه تر هستند. البته تفاوت قیمت آنچنان زیاد نیست و در برخی موارد مانند پوشاک، هزینه زندگی در سراسر کانادا تقریباً مشابه است.

در نهایت، انتخاب شهر مناسب برای زندگی به عوامل مختلفی بستگی دارد. اگر مسکن ارزانتر اولویت شماست، شهرهایی مانند کلگری گزینه بهتری هستند. اما اگر به دنبال فرصت شغلی و درآمد بیشتر هستید، شاید تورنتو و ونکوور برای شما مناسب تر باشند. پس در نظر گرفتن تمام جوانب، کلید انتخاب بهترین شهر برای زندگی در کانادا است.

منبع مقاله: مقایسه هزینه های زندگی بین شهرهای کانادا

انتشار: 12 مهر 1402 بروزرسانی: 12 مهر 1402 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 2008

به "مقایسه هزینه های زندگی در شهرهای مختلف کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه هزینه های زندگی در شهرهای مختلف کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید