نقاشی که آثارش را با چاقوکشی خلق می نماید

به گزارش وبلاگ واحدی، خیلی ها وقتی چاقوهای کوچک و بزرگ را در دستان این مرد می بینند با خودشان فکر می نمایند او چطور آدمی است!؟ یک آدم خشن که از چاقوهای تیزش برای ترساندن و ایجاد رعب ووحشت استفاده می نماید یا یک هنرمند که روش جدیدی را برای خلق آثار هنری ابداع نموده است!

نقاشی که آثارش را با چاقوکشی خلق می نماید

به گزارش خبرنگاران، البته این سوال بیشتر در فکر افرادی به وجود می آید که مارک ایوانز را نمی شناسند. مارک ایوانز جزو آن دسته از هنرمندانی است که در یک اقدام مبتکرانه تابلوهای بسیار زیبایی را با قلم موهای مخصوص خودش می سازد؛ قلم موهایی که از چندچاقوی تیز تشکیل شده اند و همین کار باعث شده نام این مرد و هنر عجیبش بر سر زبان ها بیفتد. همه چیز از زمانی آغاز شد که مارک هفت ساله بود.

او دوران کودکیش را در کوهستان والش همراه پدر بزرگش سپری کرد. پدربزرگ مارک در همان روزها یک چاقو به او هدیه داد و مارک از همان موقع کنده کاری و طراحی روی تنه درختان را آغاز کرد. او آن قدر به نقاشی کشیدن علاقه پیدا کرد که تصمیم گرفت در رشته هنرهای زیبا ادامه تحصیل بدهد.

مارک با اینکه در دانشگاه برای نقاشی کشیدن قلم موهای مختلفی را به دست گرفت و حتی شانس خود را در رشته های مختلف هنری امتحان کرد اما در نهایت به این نتیجه رسید که برای کشیدن نقاشی از چاقو استفاده کند. برای آغاز، کنده کاری روی چوب را امتحان کرد اما بعد از مدتی تصمیم گرفت از یک بوم دیگر برای کشیدن نقاشی هایش استفاده کند. اینجا بود که به فکر استفاده از چرم افتاد و خیلی زود در این کار مهارت پیدا کرد. تابلوهای زیبای این هنرمند مبتکر حالا با قیمت های بسیار بالایی خرید و فروش می شوند.

مارک در حال کامل کردن تصویر چرچیل، یکی از سیاستمداران معروف انگلیسی

کشیدن چهره های معروف یکی از موضوعات مورد علاقه این هنرمند است و او در این نقاشی محمد علی کلی را در حال مسابقه با حریفش به تصویر کشیده است

تصاویری که مارک روی چرم می کشد آن قدر واقعی به نظر می رسند که خیلی ها در نظر اول خیال می نمایند از این حیوانات عکس گرفته است!

مارک با داشتن چنین هنری توجه بسیاری از طراحان صنعتی را هم به خودش جلب نموده است

چهره پوتین سیاستمدار روسی از تابلوهای مشهور ایوانز است

مارک قبل از کشیدن نقاشی، طرح اولیه را با چاقو روی چرم می اندازد

چاقو یار همیشگی مارک ایوانز برای خلق آثار هنری بسیار دیدنی اش است، خیلی ها وقتی او این ابزار را برای کارهایش انتخاب کر د او را سرزنش کردند اما حالا همه به مهارت و توانایی مارک ایمان آورده اند

این چاقوهای ریز و درشت تنها ابزارهایی هستند که مارک برای کشیدن اشکال مورد نظرش روی چرم از آنها استفاده می نماید

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 تیر 1402 بروزرسانی: 13 تیر 1402 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 2401

به "نقاشی که آثارش را با چاقوکشی خلق می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقاشی که آثارش را با چاقوکشی خلق می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید