جاذبه های گردشگری آسیا را بشناسیم

به گزارش وبلاگ واحدی، قاره آسیا سرزمینی وسیع با فرهنگی متفاوت از قاره های مختلف دنیاست که پیشینه های تاریخی و اندخته های طبیعی آن بسیار مورد توجه گردشگران میباشد. در ادامه میخواهیم جاذبه های گردشگری آسیا را که در کشورهای مختلف این قاره پراکنده شده اند نام ببریم.

جاذبه های گردشگری آسیا را بشناسیم

شاید بسیاری از ما زمانی که قصد مسافرت به دیگر کشور‌ها را داریم، آخرین مقصدی که به آن فکر می‌کنیم قاره آسیا باشد. ولی نباید این موضوع را نادیده گرفت که این قاره پهناور پر از شگفتی است.

کوالالامپور، مالزی

کوالالامپور پایتخت کشور مالزی است. این شهر به خاطر سرگرمی‌ها و همچنین جاهای مختلفی که می‌توان از آن‌ها دیدن کرد، به مکانی شگفت انگیز برای توریست‌ها مبدل شده است. از جمله توریستی‌ترین مناطق این شهر می‌توان به شهرک چینی‌ها، برج‌های دوقلوی پتروناس، معبو باتو و بازار مرکزی آن اشاره کرد. در این شهر جاهای دیدنی ‌متنوع و قدیمی، ساختمان‌های سنتی و مدرنی وجود دارند.

خلیج هالانگ، ویتنام

خلیج هالانگ به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. حدود 3،000 جزیره در این ناحیه وجود دارد که حدود 1،600 نفر در روستاهایی روی این جزایر زندگی می‌کنند. زیبایی طبیعت این ناحیه شما را حیرت زده خواهد کرد و این اطمینان را به شما می‌دهد که از تمام نقاط آن بازدید کنید.

زمین‌های تغییر شکل یافته دانژیا، چین

زمین‌های تغییر شکل یافته دانژیا جزو مناظر زیبایی است که تنها در کشور چین یافت می‌شوند و نمونه مشابهی ندارد. این زمین‌ها به خاطر وجود شن‌های قرمز و فشار وارد شده از طرف زمین به آن‌ها تشکیل شده‌اند. این ناحیه در سال 2010 میلادی به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

روستای رنگین کمان، تایوان

چندی پیش مردی روستایی به نام هونگ یانگ فو و ملقب به پدربزرگ رنگین کمان، نقاشی کردن روی زمین و دیوارهای روستا را شروع کرد. این روستا متعلق به ارتش است، از همین رو وی تصمیم گرفت تا آن را تبدیل به روستایی رنگین کند. این روستا مکانی زیبا با داستانی منحصر به فرد است که شما عاشق زیبایی آن خواهید شد.

معبد آشیانه ببر، بوتان

معبد آشیانه ببر، صومعه مقدسی که روی صخره‌ای در ارتفاع 915 متری بالای دره پرو ساخته شده است. بر اساس یک افسانه، حدود 1300 سال قبل در این معبد گورو رینپوچ بر پشت یک ماده پلنگ پرنده سوار و مذهب بوتانی را به مذهب بوداییسم تبدیل کرد. این معبد مناظر منحصر به فرد و مسحور کننده‌ای دارد و دیدن آن از نزدیک خالی از لطف نیست. تاریخچه نهفته پشت این صومعه آن‌را با ارزش‌تر و منحصر به فردتر می‌کند.

سیم ریپ، کامبوج

سیم ریپ مرکز استانی به همین نام واقع در کامبوج است. یکی از مشهورترین مکان‌های این منطقه معبد آنگکور است. علاوه بر این معبد در این شهر می‌توان از مساجد، معابد، بازار قدیمی و روستای فرهنگی کامبوج دیدن کرد. با وجود اینکه توریست‌های زیادی جذب این مکان می‌شوند اما خیلی شلوغ نیست. همچنین شما می‌توانید با فرهنگ و عادات مردم بومی منطقه آشنا شوید.

طبیعت حفاظت شده باکیو، لائوس

این منطقه به منظور حفاظت از نوعی میمون به نام دراز دست کاکل سیاه ایجاد شده است. برای دیدن کاکل سیاه‌ها و جنگلی زیبا و همچنین آبشاری در این جنگل می‌توانید از تور تفریحی تجربه جیبون استفاده کنید که شامل سه ساعت کوه‌پیمایی در طول رودخانه نم اِنگا خواهد بود. باید بگوییم که شما چنین تجربه‌ای را هیج جای دیگری پیدا نخواهید کرد. در این سفر خاطره انگیز شما از طبیعتی زیبا دیدن خواهید کرد و در ضمن آن می‌توانید به تماشای میمون دراز دست کاکل سیاه بنشینید که به نظر می‌رسید، منقرض شده است.

تاج محل، هندوستان

سال 1632 میلادی امپراطور هند دستور ساخت مسجد تاج محل را به منظور حفظ یاد و خاطره همسرش صادر کرد. ساخت این بنا 16 سال طول کشید تا به عنوان نگین درخشان جامعه مسلمانان در هند بدرخشد. این مسجد دارای باغ‌هایی است که نماد بهشت یا فردوس در زمین هستند.

دیوار بزرگ چین

دیوار چین با 6348 کیلومتر طول در اصل به عنوان دیوار دفاعی ساخته شده و بزرگترین دیوار بر روی زمین محسوب می‌شود. البته قسمت‌هایی از دیوار چین آسیب دیده است. برای دیدن این بنا بهتر است به کین هووان دایو یا پکن سفر کنید.

شینجوکو جیون، ژاپن

شینجوکو جیون پارک زیبایی در شهر توکیو است. پارک اصلی در سال 1772 ساخته شده، اما طراحی و ظاهر آن از سال 1906 تغییر شکل یافت و به شکل امروزی در آمد. این پارک حدود 58 هکتار مساحت دارد. همچنین بالغ بر 20،000 اصله درخت در این پارک قرار دارد. گلخانه واقع در پارک، تا کنون بیش از 1،700 گونه گیاهی گرمسیری و نیمه گرمسیری را به معرض نمایش گذاشته است.

انتشار: 6 تیر 1397 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 9

به "جاذبه های گردشگری آسیا را بشناسیم" امتیاز دهید

29 کاربر به "جاذبه های گردشگری آسیا را بشناسیم" امتیاز داده اند | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری آسیا را بشناسیم"

1 دیدگاه

حجت 22 خرداد 1400

واقعا جای نقش جهان و دره شیرز خالیه

پاسخ به حجت
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید