10 دلیل وسوسه انگیز برای سفر به گوانجو (قسمت دوم)

به گزارش وبلاگ واحدی، 10 دلیل وسوسه انگیز برای سفر به گوانجو (قسمت دوم)

کارهای هیجان انگیزی که در گوانجو می توانید انجام دهید

شهر گوانجو دارای پیشینه ای باستانی بوده و قدمت آن به 2 هزار سال پیش باز می شود. این شهر به دفعات در طول تاریخ به عنوان پایتخت چین شناخته شده و در سده های اخیر رشد و توسعه سریعی را شاهد بوده است. بر اساس برنامه ریزی های جدید اجرا شده از سوی دولتمردان چین، این شهر باید به یکی از بزرگترین شهرهای دنیا تبدیل شده و قرار است نقش مهمی در امر تجارت ایفا نموده و به عنوان یکی از شاهراه های اصلی صادرات چین به انجام وظیفه بپردازد. تجربه و شناخت این تحول در شهر گوانجو برای هر بیننده ای شگفت انگیز خواهد بود. با خبرنگاران همراه باشید تا در ادامه ببینید چه جاذبه ها و کارهای هیجان انگیزی در گوانجو در انتظار شماست.

10 دلیل وسوسه انگیز برای سفر به گوانجو (قسمت دوم)

با تور گوانجو یه جذابترین شهر چین سفر کنید، ترکیبی از مدرنیته و سنت چینی که در یکجا جمع شده اند.

محله های جدید گوانجو

محله های جدید گوانجور مانند لی اده Liede و شهرک جدید ژو جیانگ Zhujiang New Town امروزه به عنوان مناطق اصلی توریستی شهر شناخته شده و گردشگران خارجی زیادی در این مناطق دیده می شوند. این بخش ها همچنین از نظر مالی نیز نقش مهمی در شهر گوانجو ایفا می نمایند. دیدن این مناطق جدید و ساخته شده بر مبنای فرهنگ غربی نمی تواند تصور دقیقی از شرایط زندگی مردم چین و شهر گوانگ زو به شما بدهد، در عوض توصیه می کنیم برای دیدن فرهنگ غنی و اصیل چینی به میدان های ژو Square Haizhu رفته و تجربه جذابی از فرهنگ چین داشته باشید.

منطقه One link Plaza

منطقه One link Plaza به عنوان مرکز خرید مشهور شهر شناخته می گردد که بیشتر گردشگران و مردم شهر، خرید های خود را در این منطقه انجام می دهند. در فاصله کمی از این میدان، کلیسای جامع کاتولیک شهر با عنوان Sacred Heart Catholic Cathedral واقع شده است که با پیشینه ای 150 ساله، به عنوان یکی از آثار تاریخی شهر شناخته می گردد. این بنا با سنگ گرانیت و در سبک گوتیک Gothic style ساخته شده است. دیدن این بنای تاریخی می تواند برای هر گردشگری جذاب بوده و روزهای یکشنبه برای ورود به آن احتیاج به خرید بلیط و پرداخت هزینه نیست.

موزه هنر رد تروی Redtory

این موزه مجموعه ای از آثار هنری ارزشمندی است که در یک ساختمان بسیار قدیمی و بازسازی شده قرار دارند. این ساختمان در گذشته یک کارخانه ساخت قوطی های کنسرو بوده و بازدید از آن مانند بیشتر موزه های شهر رایگان است. این موزه در مساحتی بالغ بر 170 هزار متر مربع ساخته شده و به همین دلیل در داخل آن به بازدید نمایندگان برای گشت و گذار در بخش های مختلف موزه، دوچرخه ارائه می گردد. این منطقه، جزو محله های نسبتا جدید شهر محسوب شده و موزه رد تروی در سال 2009 میلادی افتتاح شد. در این مجموعه چندین رستوران نیز قرار دارند که شما می توانید در زمان طولانی بازدید از آثار هنری موجود، از آن ها استفاده نموده و در زمان خود صرفه جوئی کنید. اگر شما جز علاقه مندان دنیای هنر محسوب می گردد، بازدید از موزه فوق می تواند یکی از بهترین پیشنهاد ها در سفر شما به شهر گوانجو باشد.

بزرگترین مراکز خرید دنیا

تا چندی پیش در بخش جدید شهر گوانجو هیچ چیز خارق العاده و خاصی وجود نداشت اما به تازگی یکی از بزرگترین مراکز خرید دنیا به همراه یک آسمان خراش بسیار بلند در شهرک جدید ژو جیانگ ساخته شده اند که دیدن آن برای گردشگران می تواند جذاب باشد. از دیگر ابنیه جالب توجه در این بخش از شهر نیز می توان به ساختمان سرمایه گذاری بین المللی International Finance Center اشاره نمود که با ارتفاع 440 متر و نمای سیاه رنگ خود، جلوه ای ویزه به شهر بخشیده است.

در اطراف آسمان خراش شهرک جدید ژو جیانگ دیدنی های بسیار زیادی وجود دارد، یکی از آن ها موزه گوانگ دونگ Guangdong محسوب می گردد که بازدید از آن رایگان بوده و در کنار کتابخانه شهر واقع شده است. علاقه مندان به اپرا نیز می توانند به سالن اپرایی که دقیقا رو به روی این مجموعه واقع شده است رفته و از نمایش های هنری و ساختمان زیبای آن لذت ببرند.

پارک یوئه ژیو Yuexiu

این پارک بزرگ ترین پارک شهر گوانجو محسوب شده و محل خوبی برای فرار از ازدحام جمعیت در شهر به شمار می رود. این پارک در محدوده منطقه کوهستانی یوئه ژیو قرار داشته و در آن دریاچه زیبائی وجود دارد که می توان روی سطح آن با قایق های پدالی که با قیمت بسیار ارزانی کرایه داده می شوند به گشت و گذار پرداخت. دسترسی به این پارک به وسیله مترو بسیار آسان بوده و این پارک دارای ایستگاه متروی مختص به خود است. موزه گوانجو نیز در این پارک قرار داشته و شما می توانید علاوه بر بازدید از پارک، به این موزه نیز سری بزنید. در این موزه، آثار تاریخی شهر به نمایش گذاشته شده و شما می توانید اطلاعات ارزشمندی از تاریخ 2 هزار ساله گوانگ ژو به دست آورید.

سمبل رسمی و شناخته شده شهر گوانگ ژو نیز در کوهستان یوئه ژیو واقع شده است که شامل پنج مجسمه قوچ می گردد. این مجسمه زیبا از سنگ ساخته شده و بر پایه یک داستان 2 هزار ساله که به چگونگی شکل گیری شهر اشاره دارد، طراحی شده است. بر اساس این داستان باستانی؛ گوانجو شهر قوچ ها محسوب شده و این مجسمه یازده متری امروزه به عنوان نماد شهر مورد توجه علاقه مندان مختلفی است که با آن سلفی می گیرند.

منبع: ericthetraveller.com

منبع: الی گشت
انتشار: 15 مرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 285

به "10 دلیل وسوسه انگیز برای سفر به گوانجو (قسمت دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 دلیل وسوسه انگیز برای سفر به گوانجو (قسمت دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید