آزادسازی واردات خودرو و مالیات خانه های خالی

به گزارش وبلاگ واحدی، خبرنگاران: در سال 1399 واردات خودروهای سبک و سنگین (با اولویت خودروهای ترکیبی (هیبریدی)) و ماشین آلات معدنی و راهسازی با ارز منشا خارجی طبق قوانین و مقررات مجاز است.

آزادسازی واردات خودرو و مالیات خانه های خالی

جهت دریافت خدمات پتینه سقف منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از اعتماد نوشت: متن بودجه سال 1399 کل کشور که در کمیسیون تلفیق مجلس با حکم حکومتی رهبری تصویب و برای تایید شورای نگهبان ارسال شده، منتشر شد. با توجه به این که لایحه بودجه سال آینده بدون آنالیز در صحن علنی یک راست به شورای نگهبان رفته است، در صورت تصویب این لایحه در شورا، باید متن کنونی را به عنوان مهم ترین سند مالی سال آخر دولت روحانی دانست. اما در این سند چه خبر است و قرار است چه احکامی اجرا شود؟ بودجه سال 1399 کل کشور از حیث منابع و مصارف بیش از 2017 هزار میلیارد تومان بوده که سهم بودجه عمومی دولت 640.7 هزار میلیارد تومان و سهم بودجه شرکت های دولتی، بانک ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت بیش از 1435.9 هزار میلیارد تومان است.

انتشار 2 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت

بودجه سال آینده به دولت اجازه داده دو هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر کند تا در جهت احداث، تکمیل و تجهیز فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی وزارت آموزش و پرورش (سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور) به مصرف برسد.

واردات خودرو آزاد می شود

در سال 1399 واردات خودروهای سبک و سنگین (با اولویت خودروهای ترکیبی (هیبریدی)) و ماشین آلات معدنی و راهسازی با ارز منشا خارجی طبق قوانین و مقررات مجاز است.

دریافت مالیات از خانه های خالی

نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق مجلس در بودجه سال آینده این موضوع را تصویب کردند که سازمان امور مالیاتی کشور با همکاری شهرداری های سراسر کشور واحدهای مسکونی خالی از سکنه واقع در شهرهای با جمعیت بیش از یک صد هزار نفر جمعیت در سال های 1397، 1398 و 1399 را شناسایی و مالیات متعلقه (54 مکرر) قانون مالیات های مستقیم با اصلاحات و الحاقات بعدی را از مالکان آنها دریافت کند.

افزایش مالیات گمرکی وسایل آرایشی و سیگار

در سال 1399 به عوارض گمرکی و سود بازرگانی واردات لوازم آرایشی مجموعا 15درصد اضافه و به ازای هر نخ سیگار وارداتی 10 ریال اخذ و منابع حاصله از آن به هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران اختصاص می یابد.

افزایش جرایم رانندگی

در سال 1399 تعرفه جرایم رانندگی 2درصد (2%) افزایش می یابد و مبالغ حاصله به حساب درآمدی خزانه داری کل کشور واریز می شود.

دریافت هزینه پیامک اعلام جرایم رانندگی از مالکان خودرو

در اجرای ماده (8) قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی با اصلاحات و الحاقات بعدی، تخلفات و جریمه های رانندگی بر اساس اعلام پلیس هدایت و رانندگی نیروی انتظامی به وسیله پیامک به مالکان خودروها اعلام می شود. اپراتورهای تلفن همراه موظفند هزینه پیامک ها را در قبوض تلفن همراه مالکان وسیله نقلیه درج و مبالغ مربوطه را از آنها دریافت نمایند.

فروش 40 هزار میلیارد تومان اموال مازاد دولت

به وزارت امور مالی و دارایی اجازه داده می شود تا سقف 40 هزار میلیارد تومان از اموال و دارایی های منقول و غیرمنقول مازاد دولت به استثنای انفال را بدون رعایت تشریفات مربوط به تصویب هیات وزیران با رعایت قوانین و مقررات به وسیله مزایده عمومی در سامانه تدارکات الکترونیک دولت با رعایت قانون تجارت با اصلاحات و الحاقات بعدی و نیز مقررات معین شده در قانون برگزاری مناقصات به نحوی که با مزایده منطبق باشد به فروش برساند.

حذف 3 دهک از یارانه بگیران

مطابق بودجه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال آینده موظف است با استفاده از کلیه بانک های اطلاعاتی در اختیار و بر اساس معیارها و ضوابطی که توسط این وزارتخانه معین می شود نسبت به شناسایی و حذف سه دهک بالای درآمدی از فهرست یارانه بگیران، با ارایه دلیل و مدرک به افراد، اقدام کند. همچنین سازمان هدفمندسازی یارانه ها مکلف است امکان ثبت نام برای افرادی که پیروز به ثبت نام برای بهره مندی از یارانه نشده اند را فراهم کند.

افزایش قیمت پیامک

اپراتورهای ارایه دهنده خدمات مخابراتی، علاوه بر قیمت هر پیامک مبلغ یک تومان (10 ریال) از استفاده نمایندگان خدمات مزبور دریافت و به حساب درآمد عمومی خزانه داری کل کشور واریز نمایند. درآمد حاصله متناسب با وصول تا سقف 100 میلیارد تومان جهت اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان و ساماندهی بچه ها کار و خیابانی دراختیار سازمان بهزیستی قرار می گیرد.

پرداخت وام ازدواج 50 میلیونی

به منظور حمایت از ازدواج جوانان، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است از محل پس انداز و جاری قرض الحسنه نظام بانکی، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به زوج هایی که تاریخ عقد ازدواج آنها بعد از مورخ 1396/1/1 بوده و تا به امروز وام ازدواج دریافت نکرده اند با اولویت نخست پرداخت کند. تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج ها در سال 1399 معادل 50 میلیون تومان با دوره بازپرداخت هفت ساله با اخذ یک ضامن معتبر و سفته است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 883

به "آزادسازی واردات خودرو و مالیات خانه های خالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزادسازی واردات خودرو و مالیات خانه های خالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید