آمریکا:علی رغم خارج کردن پاتریوت از عربستان به امنیت متحدانمان پایبندیم

به گزارش وبلاگ واحدی، یک مقام وزارت خارجه آمریکا کوشش کرد تصمیم ارتش این کشور برای خارج کردن سامانه های دفاع موشکی پاتریوت از عربستان را توجیه کند.

آمریکا:علی رغم خارج کردن پاتریوت از عربستان به امنیت متحدانمان پایبندیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا مدعی شد واشنگتن علی رغم تصمیم برای خارج کردن سامانه های دفاع موشکی از عربستان به امنیت متحدان خود در خلیج فارس پایبند است.

برایان هوک در مصاحبه ای با شبکه خبری سی ان بی سی مدعی شد علی رغم تغییر در آرایش نیروهای آمریکا در منطقه تغییری در تعهد واشنگتن به امنیت متحدانش در خلیج [فارس] ایجاد نشده است.

او در این مصاحبه گفت: هیچ تغییری در مأموریت ما ایجاد نشده است. ما در کنار شریکان و متحدانمان در منطقه هستیم. داریم هر کاری که می توانیم برای محافظت از منافع آمریکا انجام می دهیم.

اظهارات این مقام آمریکایی یک روز بعد از آن مطرح شده که روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد آمریکا در حال خارج کردن سامانه های ضدموشکی پاتریوت از عربستان سعودی است.

این روزنامه نوشته تصمیم پنتاگون برای خارج کردن سامانه ضدموشکی پاتریوت از عربستان سعودی مبتنی بر ارزیابی بعضی مقام های آمریکایی مبنی بر این است که تهران دیگر تهدیدی فوری علیه منافع راهبردی آمریکا به شمار نمی رود.

هوک در مصاحبه با سی ان بی سی بخشی از گزارش وال استریت ژورنال مبنی بر اینکه تصمیم آمریکا به معنای تغییر در ارزیابی واشنگتن در مورد تهدید ایران است را رد کرد.

وی گفت: خیر، این تصمیم به معنای آن است که ایران دیگر تهدید نیست.میزان نظامیان ما بسته به شرایط کم و زیاد می گردد، اما مأموریت همان است. مأموریت ما اصلاً تغییر نکرده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 1156

به "آمریکا:علی رغم خارج کردن پاتریوت از عربستان به امنیت متحدانمان پایبندیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا:علی رغم خارج کردن پاتریوت از عربستان به امنیت متحدانمان پایبندیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید