آمریکا هواپیما و کشتی جنگی به دریای جنوبی چین اعزام می نماید

به گزارش وبلاگ واحدی، خبرنگاران: یک مقام رسمی آمریکایی تاکید نمود که پنتاگون در حال آنالیز اعزام هواپیماهای نظامی و کشتی های جنگی به دریای جنوبی چین با هدف تضمین دریانوردی آزاد در منطقه، است.

آمریکا هواپیما و کشتی جنگی به دریای جنوبی چین اعزام می نماید

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، وزارت دفاع آمریکا در حالی اعزام هواپیماهای جنگنده و کشتی به دریای جنوبی چین را مدنظر قرار داده است که تنش ها بر سر مالکیت آبهای منطقه بین چین و سایر کشورهای همسایه بالا گرفته است.

چین طی ماه های اخیر فعالیت های مربوط به ساخت جزیره های مصنوعی در دریای جنوبی چین را افزایش داده و این مساله با مخالفت سایر کشورهای منطقه روبرو شده است.

یک مقام رسمی آمریکایی توضیح داد که اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا خواهان آنالیز گزینه هایی شامل ارسال هواپیماهای نظامی و کشتی های جنگی به نزدیکی مناطق مورد اختلاف در دریای جنوبی چین شده است.

این اقدام می تواند کوشش های چین برای گسترش نفوذ خود در منطقه را با چالش جدی روبرو کند. این مقام آمریکایی که نامش فاش نشده است، اضافه نمود: ما در حال آنالیز این مساله هستیم که آزادی دریانوردی در منطقه چگونه تامین خواهد شد و این مساله برای تجارت جهانی اهمیت زیادی دارد.

وی تاکید نمود: هرگونه اقدامی احتیاج به تصویب نهایی کاخ سفید خواهد داشت. روزنامه وال استریت ژورنال نیز روز سه شنبه نوشته بود که یکی از گزینه های مورد نظر پنتاگون، اعزام هواپیماهای شناسایی به منطقه خواهد بود.

پنتاگون و کاخ سفید هنوز در مورد این مساله موضع گیری نکرده اند ولی به نظر می رسد مساله دریای جنوبی چین، یکی از مهمترین موضوعات گفتگوهای جان کری با مقام های چینی خواهد بود. جان کری روزهای شنبه و یکشنبه آینده به پکن سفر خواهد نمود.

سفر جان کری وزیر خارجه آمریکا به پکن در شرایطی انجام می گردد که واشنگتن نگرانی های خود را نسبت به ادامه ادعاهای چین در مورد مالکیت آب های منطقه اعلام کرده است.

چین ادعای مالکیت 90 درصد دریای جنوبی چین را مطرح کرده و سعی کرده است تا با ساخت جزایر مصنوعی این ادعای خود را تقویت بخشد.فیلیپین، تایوان، مالزی، برونئی و ویتنام نیز ادعای مالکیت بخشی از این دریا را مطرح کرده اند.

مساله کره شمالی نیز احتمالا یکی دیگر از موضوعات مهمی خواهد بود که جان کری در جریان این سفر با مقام های چینی در مورد آن رایزنی خواهد نمود.

اواخر ژوئن قرار است گفتگوهای مالی و راهبردی چین و آمریکا در واشنگتن برگزار گردد و ژی جین پینگ رئیس جمهور چین نیز در ماه سپتامبر به پایتخت آمریکا سفر خواهد نمود.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 24 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 702

به "آمریکا هواپیما و کشتی جنگی به دریای جنوبی چین اعزام می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا هواپیما و کشتی جنگی به دریای جنوبی چین اعزام می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید