آمریکا؛ پناهگاه متواریان مالی چین

به گزارش وبلاگ واحدی، خبرنگاران: تعداد زیادی از مجرمان مالی چین آمریکا را به عنوان مقصد خود انتخاب نموده و از این رو آمریکا را می توان به پناهگاه متواریان مالی چینی تشبیه کرد.

آمریکا؛ پناهگاه متواریان مالی چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ رسانه های دولتی چین روز دوشنبه به نقل از یک مقام وزارت امنیت ملی این کشور گفتند که بیش از 150 مجرم اقتصادی که بسیاری از آنها مقامات فاسد چین به شمار می روند در حال حاضر در آمریکا به سر می برند.

روزنامه چاینا دیلی به نقل از لیائو جینرونگ، مدیرکل سازمان همکاری بین الملل گفت: آمریکا مقصد نهایی آن دسته از مجرمان چینی است که از چنگ قانون فرار نموده اند.

مسئله ای که خشم مقامات چینی را به همراه داشته است عدم امکان استرداد این مجرمان به چین است. علت این مسئله نیز نبود یک توافق میان آمریکا و چین است.

روزنامه چاینا دیلی در ادامه گفت که در دهه گذشته تنها دو نفر از آمریکا به چین بازگردانده و دادگاهی شده اند. مقامات وزارت امنیت ملی عدم درک آمریکا از سیستم قضایی چین را یکی از علت های اصلی این مسئله معرفی کرد.

خبرگزاری شینهوا در این باره گفت که در نیمه اول امسال 320 مظنون به فساد اقتصادی از سراسر جهان به چین بازگردانده شده اند.

بعضی این احتمال را مطرح نموده اند که سرمایه گذاری این مجرمان اقتصادی در آمریکا و سودی که از این طریق نصیب این کشور می گردد علت عدم تمایل برای همکاری و استرداد این افراد بوده باشد. دولت آمریکا از این طریق هم قادر به کسب منافع اقتصادی و هم استفاده سیاسی هستند. بنابراین به بهانه نگرانی از محاکمه منصفانه در چین از استرداد این افراد امتناع نمایند.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 6 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 594

به "آمریکا؛ پناهگاه متواریان مالی چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا؛ پناهگاه متواریان مالی چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید