اتحادیه اروپا نام سوئیس و امارات را از لیست سیاه مالیاتی خارج کرد

به گزارش وبلاگ واحدی، کشورهای عضو اتحادیه اروپا با خارج کردن نام هفت کشور از فهرست کشورهای موسوم به بهشت مالیاتی موافقت کردند.

اتحادیه اروپا نام سوئیس و امارات را از لیست سیاه مالیاتی خارج کرد

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از راشاتودی، از دسامبر 2017 تاکنون اتحادیه اروپا فهرستی را موسوم به فهرست خاکستری بهشت اقتصادیاتی منتشر می نماید که این فهرست شامل نام کشورهایی می گردد که برخوردهای لازم را با مساله فرار اقتصادیاتی ندارند یا اشخاص حقیقی و حقوقی اقتصادیات کمتری به نسبت به آن چه که باید متناسب با فعالیت های خود پرداخت نمایند، اظهار می نمایند. کشورهایی که در این فهرست قرار می گیرند در روابط خود با کشورهای عضو اتحادیه اروپا در زمینه اقتصادیاتی با محدودیت هایی روبرو می شوند.

در خاتمه ارزیابی اعضای اتحادیه اروپا در ماه سپتامبر اعلام شد که این اتحادیه اروپا به دنبال اقدامات و تعهدات اخیر امارات برای مقابله با فرار اقتصادیاتی، نام این کشور را از فهرست سیاه خود خارج خواهد نمود. جزایر مارشال نیز با وجود باقی ماندن 9 تعهد از تعهدات خواسته شده از لیست سیاه خارج شد. سوئیس نیز که یکی از اصلی ترین شرکای تجاری و اقتصادی اتحادیه اروپا محسوب می گردد با موافقت کشورهای عضو اتحادیه اروپا دیگر بهش اقتصادیاتی محسوب نمی گردد. از دیگر کشورهای خارج شده از لیست در نشست اخیر می توان به صربستان، آلبانی، کاستاریکا و موریشس اشاره نمود.

با این حال تصمیم اتحادیه اروپا به خارج کردن نام بعضی کشورها از فهرست سیاه با واکنش منفی بعضی نهادها روبرو شده است. کیارا پوتاتورا، کارشناس بنیاد اکسفام با اشاره به خروج نام سوئیس و موریشس از فهرست سیاه گفت: اتحادیه اروپا دو بهشت اصلی خطرناک اقتصادیاتی دنیا را از لیست خارج کرد در حالی که این دو کشور هنوز شرایط مساعدی را به مجرمان اقتصادیاتی ارائه می دهند.

اتحادیه اروپا شامل 28 کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی، فنلاند، انگلیس، بلغارستان، مجارستان، لهستان، دانمارک، سوئد، کرواسی، جمهوری چک و رومانی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 آبان 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 542

به "اتحادیه اروپا نام سوئیس و امارات را از لیست سیاه مالیاتی خارج کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا نام سوئیس و امارات را از لیست سیاه مالیاتی خارج کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید