اختلاف اعضای اروپایی بر سر تشکیل ارتش واحد، انگلیس همچنان مانعی بر سر راه تقویت سیاست دفاعی بروکسل

به گزارش وبلاگ واحدی، در حالی که آلمان و فرانسه پیشنهاداتی را برای تقویت سیاست دفاعی اتحادیه اروپا ارائه می دهند انگلیس با وجود اینکه در آستانه خروج از این اتحادیه واقع شده است همچنان مخالف اقداماتی از قبیل تشکیل ارتش اروپایی بوده و آن را عامل تضعیف ناتو می داند.

اختلاف اعضای اروپایی بر سر تشکیل ارتش واحد، انگلیس همچنان مانعی بر سر راه تقویت سیاست دفاعی بروکسل

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه فرانکفورتر فرایند شای آلمان، تشکیل ارتش واحد اروپایی به موضوعی بحث برانگیز و مورد اختلاف در اتحادیه اروپا تبدیل شده است.

انگلیس با وجود اینکه در آستانه خروج از اتحادیه اروپا واقع شده است اما همچنان با کوشش ها برای تشکیل ارتش اروپایی مخالفت می نماید.

وزیر دفاع انگلیس روز سه شنبه در ملاقات با همتایان اروپایی خود در براتیسلاو تاکید نمود که ما مخالف هر اقدامی برای تشکیل یک ارتش اروپایی یا یک ستاد ارتش اروپایی هستیم. چنین تصمیماتی به سادگی ناتو را تضعیف می نماید. این ائتلاف نظامی باید سنگ بنای دفاع در اروپا باقی بماند.

بعد از تصمیم انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا بروکسل یک رویکرد جدید برای تقویت سیاست دفاعی این اتحادیه را در پیش گرفته است. آلمان و فرانسه پیشنهاداتی را در این راستا ارائه داده اند که امروز در نشست براتیسلاو مورد بحث و آنالیز قرار می گیرد. این تصمیمات از جمله شامل ایجاد یک مقر اتحادیه اروپا برای عملیات های خارجی و ایجاد یک فرماندهی پزشکی مشترک و یک همکاری تسلیحاتی قدرتمندانه تر است.

وزیر دفاع آلمان و همتای فرانسوی وی هدف از این تصمیمات را این دانستند که نقاط قوت مختلف کشورهای اروپایی را بهتر با هم ترکیب نمایند تا به این ترتیب اتحادیه اروپا به صورت مشترک شایسته عمل گردد.

وزیر دفاع آلمان در این باره گفت که همه آنچه که اروپا را در زمینه دفاعی تقویت می نماید همچنین ناتو را تقویت می نماید.

وزیر دفاع انگلیس در عین حال توضیح داد که همچنین لندن بر این عقیده است که اروپا باید اقدامات بیشتری در بحران پناهندگان و مبارزه با تروریسم انجام دهد. اما این راه غلطی است که به سادگی تنها از ناتو کوپی نموده و آن را تضعیف کنیم.

انگلیس همچنان حداقل دو سال دیگر عضو اتحادیه اروپا باقی خواهد ماند تا مذاکرات خروج این کشور از اتحادیه اروپا نهایی گردد. تا آن موقع این کشور می تواند همچنان بر سر تصمیمات در زمینه دفاعی در این اتحادیه مانع تراشی کند.

منبع: تسنیم
انتشار: 17 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 942

به "اختلاف اعضای اروپایی بر سر تشکیل ارتش واحد، انگلیس همچنان مانعی بر سر راه تقویت سیاست دفاعی بروکسل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختلاف اعضای اروپایی بر سر تشکیل ارتش واحد، انگلیس همچنان مانعی بر سر راه تقویت سیاست دفاعی بروکسل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید