ادامه رقابت تنگاتنگ حزب سیریزا و رقبا در آستانه انتخابات سراسری یونان

به گزارش وبلاگ واحدی، نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می دهد که حزب چپگرای سیریزا و رقبای محافظه کار در فاصله دو هفته زمان به برگزاری انتخابات سراسری یونان باقی مانده است، همچنان رقابت نزدیک و تنگاتنگی دارند.

ادامه رقابت تنگاتنگ حزب سیریزا و رقبا در آستانه انتخابات سراسری یونان

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، تازه ترین نظرسنجی حاکی است هیچ یک از احزاب رقیب در انتخابات سراسری یونان قادر به کسب اکثریت مطلق آرا در انتخابات آینده نخواهند بود.

در حالی که نظرسنجی ها نشان می دهد آلکسیس تسیپراس نخست وزیر سابق یونان از حزب سیریزا محبوب ترین سیاستمدار یونانی است ولی میزان محبوبیت وانجلیس میماراکیس رهبر حزب محافظه کار دموکراسی نوین نیز نسبت به هفته های قبل، افزایش داشته است.

دولت یونان به رهبری آلکسیس تسیپراس از حزب سیریزا در ماه اوت مجبور به استعفا شد تا زمینه لازم برای برگزاری انتخابات زودهنگام فراهم گردد. هدف اصلی از برگزاری این انتخابات، جلب حمایت احزاب سیاسی از بسته جدید نجات مالی و مالی یونان خواهد بود.

در آستانه انتخابات 20 سپتامبر (29 شهریورماه) حزب سیریزا همچنان پیشتازی ناچیزی نسبت به حزب دموکراسی نوین دارد. نظرسنجی که در روزنامه تو ویما به چاپ رسیده، حاکی است حزب سیریزا از حمایت 26.5 درصدی مردم برخوردار است و این رقم برای حزب دموکراسی نوین نیز به 25.9 درصد رسیده است.

نظرسنجی موسسه ایتون نیز نشان می دهد که حزب سیریزا حمایت 24.4 درصد مردم یونان را جلب نموده و این رقم برای محافظه کاران به 24 درصد رسیده است.

نظرسنجی روزنامه تو ویما حاکی است میماراکیس 44.8 درصد حمایت رای دهندگان یونانی را در اختیار دارد و این رقم برای تسیپراس به 44 درصد رسیده است. در نظرسنجی موسسه ایتون این رقم برای تسیپراس 45.8 درصد و برای رقیبش از حزب دموکراسی نوین 44.3 درصد بوده است.

رهبر حزب دموکراسی نوین امروز یکشنبه در مصاحبه ای بار دیگر خواهان تشکیل دولت ائتلافی توسط هر دو حزب شد، ایده ای که با مخالفت تسیپراس روبرو شده است.

رهبر حزب دموکراسی نوین همچنین خواهان بهبود مفاد بسته نجات مالی جدید 86 میلیارد یورویی وام دهندگان بین المللی به یونان شده است.

تسیپراس در ماه ژانویه در یونان به قدرت رسید و قول داد تا در اجرای سیاست های ریاضتی بازنگری کند. ولی وی طی ماه اوت به خاطر بعضی مخالفتها در این حزب با بسته نجات مالی جدید، مجبور به استعفا شد.تسیپراس در دوره 7 ماهه نخست وزیری خود، یونان را تا آستانه فروپاشی مالی و خروج از منطقه یورو پیش برد.

یونان با تبعات منفی بحران مالی و مالی 2009 میلادی دست به گریبان است. میزان بدهی های یونان به بیش از 175 درصد فراوری ناخالص داخلی رسیده است.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 8 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 1079

به "ادامه رقابت تنگاتنگ حزب سیریزا و رقبا در آستانه انتخابات سراسری یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه رقابت تنگاتنگ حزب سیریزا و رقبا در آستانه انتخابات سراسری یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید