اردوغان: قصد درگیری با هیچکدام از متحدان، دوستان و دیگر کشورها را نداریم

به گزارش وبلاگ واحدی، رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه با روسیه روابط عمیقی داریم و مسکو باید حساسیت ما در زمینه سوریه را درک کند، گفت: قصد درگیری با هیچکدام از متحدان، دوستان و دیگر کشورها را نداریم.

اردوغان: قصد درگیری با هیچکدام از متحدان، دوستان و دیگر کشورها را نداریم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی با بیان اینکه برای دور ماندن از جنگ داخلی سوریه از سال 2011 تا به امروز صبر زیادی به خرج دادیم، گفت: براساس توافق ترکیه با سوریه که سال 1986 در آدانا امضا شد ما حق مبارزه با تروریسم در خاک این کشور را داریم.

وی اضافه کرد: در چارچوب فرایند آستانه، ادلب، حمص و حماه را مناطق کاهش تنش اعلام کردیم اما دمشق به آن پایبند نبود. از ما می پرسند که چه کاری در سوریه دارید. من هم می پرسم که شما در این کشور چه کاری دارید؟

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه شاهد ناکارآمدی فرایند آستانه هستیم، گفت: حمله به نیروهای ارتش ما توسط حکومت اسد، شروع دور جدیدی برای ترکیه در سوریه است.

اردوغان گفت: تا به امروز یک میلیون نفر از مناطق تحت کنترل ترکیه در ادلب روانه مرزهای کشورمان شده اند. کس حق گذاشتن این بار بر شانه های ترکیه را ندارد.

وی با بیان اینکه اگر امنیت نیروهای ترکیه در ادلب تامین نشود خودمان این کار را انجام خواهیم داد و کسی حق اعتراض ندارد، اضافه کرد: نیروهای زمینی و هوایی ارتش ترکیه هرگاه صلاح بدانند، عملیات انجام خواهند داد. اگر نیروهای اسد تا آخر فوریه از نقاط نظارتی ما عقب نشینی نکنند، ترکیه آنها را وادار به این کار خواهد نمود.

رئیس جمهور ترکیه گفت: با روسیه روابط عمیقی داریم. مسکو باید حساسیت ما در زمینه سوریه را درک کند. قصد درگیری با هیچکدام از متحدان، دوستان و دیگر کشورها را نداریم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 899

به "اردوغان: قصد درگیری با هیچکدام از متحدان، دوستان و دیگر کشورها را نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان: قصد درگیری با هیچکدام از متحدان، دوستان و دیگر کشورها را نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید