افزایش 82 درصدی تسهیلات پرداختی بانک ها به بخش های مالی

به گزارش وبلاگ واحدی، خبرنگاران : بانک مرکزی بیان کرد: تسهیلات پرداختی بانک ها در 6 ماهه نخست سال جاری به بخش های مالی معادل 82.3 درصد افزایش داشته است.

افزایش 82 درصدی تسهیلات پرداختی بانک ها به بخش های مالی

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، بانک مرکزی روز آدینه در گزارشی اضافه کرد: تسهیلات پرداختی بانک ها طی 6 ماهه ابتدای سال 1399 به بخش های اقتصادی مبلغ 6967.2 هزار میلیارد ریال است که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل مبلغ 3145.8 هزار میلیارد ریال (معادل 82.3 درصد) افزایش داشته است.

این بانک با ارائه اطلاعات آماری تاکید نمود: این اطلاعات بیانگر هدف دریافت تسهیلات پرداختی در بخش های اقتصادی در 6 ماهه نخست سال 1399 است که سهم تسهیلات پرداختی در قالب سرمایه در گردش در تمامی بخش های اقتصادی در این مدت، مبلغ چهار هزار و 226 هزار میلیارد ریال معادل 60.7 درصد کل تسهیلات پرداختی است که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل، مبلغ 2114.3 هزار میلیارد ریال معادل 100.1 درصد افزایش داشته است.

براساس این گزارش، سهم تسهیلات پرداختی بابت تامین سرمایه در گردش بخش صنعت و معدن در 6 ماه نخست امسال معادل 1613.4 هزار میلیارد ریال بوده که حاکی از اختصاص 38.2 درصد از منابع تخصیص یافته به سرمایه درگردش همه بخش های اقتصادی (مبلغ 4226 هزار میلیارد ریال) است.

همچنین از 2128.4 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداختی در بخش صنعت و معدن معادل 75.8 درصد آن (مبلغ 1613.4هزار میلیارد ریال) در تامین سرمایه در گردش پرداخت شده که بیانگر توجه و اولویت دهی به تأمین منابع برای این بخش توسط بانک ها در امسال است.

طبق این گزاش، همچنان باید در تداوم جهت جاری، ملاحظات مربوط به کنترل تورم را درنظر گرفت و همیشه مراقب قدرت دریافت پتانسیل تورمی ناشی از فشار تقاضای کل در اقتصاد نیز بود.

بانک مرکزی در این گزارش یادآور شد: ضمن این که لازم است به افزایش توان اقتصادی بانک ها به وسیله افزایش سرمایه و بهبود کفایت سرمایه بانک ها، کاهش تسهیلات غیرجاری و بازگرداندن آنها به جهت صحیح اعتباردهی بانک ها، افزایش بهره وری بانک ها در تامین سرمایه در گردش تولیدی، پرهیز از فشارهای مضاعف بر دارایی بانک ها و ترغیب بنگاه های تولیدی به سمت بازار سرمایه به عنوان یک ابزار مهم درتامین اقتصادی طرح های اقتصادی (ایجادی) توجه ویژه ای مبذول گردد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 1 آذر 1399 بروزرسانی: 1 آذر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 1406

به "افزایش 82 درصدی تسهیلات پرداختی بانک ها به بخش های مالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 82 درصدی تسهیلات پرداختی بانک ها به بخش های مالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید