المپیک های لغو یا تحریم شده تاریخ

به گزارش وبلاگ واحدی، در طول تاریخ تنها جنگ مانع برگزاری بازی های المپیک شده ولی سال جاری ویروس کرونا مسبب این اتفاق شد.

المپیک های لغو یا تحریم شده تاریخ

به گزارش خبرنگاران و به نقل از آس، افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در دنیا و تاثیرش روی ورزش که با لغو مسابقات زیادی همراه شد (به منظور پیشگیری از گسترش شیوع) المپیک 2020 توکیو را یک سال عقب انداخت. این برای نخستین بار نیست که بازی های المپیک به طور کامل لغو می شود یا به دلایل مختلف به تعویق می افتد.

تا امروز سه دوره المپیک لغو شده که هر سه به خاطر جنگ های دنیای بود. در سال 1916 قرار بود بازی های المپیک در برلین برگزار شود. جنگ دنیای اول از سال 1914 شروع شد و آلمان یکی از کشورهایی بود که در جنگ حضور داشت. با وجود این که خیلی از تاسیسات آماده شده بود، IOC المپیک را لغو کرد. این اتفاق موجب شد مرکز کمیته بین المللی المپیک که پیش از این متغیر بود ثابت شود و شهر لوزان سوییس به عنوان پایتخت المپیک شناخته شود.

در سال 1940، جنگ دنیای دوم موجب لغو بازی های المپیک شد. مانند سال جاری قرار بود بازی ها در توکیو برگزار شود. جنگ دنیای دوم تقابل متحدین و متفقین بود که موجب شد ژاپن در سال 1938 از میزبانی خود انصراف دهد. IOC برای نجات آن بازی ها تمام کوشش خود را کرد و آن را به هلسینکی انتقال داد. با این حال در سال 1939 شوروی به فنلاند حمله کرد و این اتفاق با لغو المپیک 1940 همراه شد. همچنین المپیک 1944 که قرار بود در لندن برگزار شود به دلیل تداوم جنگ دنیای دوم لغو شد.

پنجم سپتامبر 1972 در جریان بازی های مونیخ یک حمله به دهکده المپیک شد که مرگ 17 نفر را به همراه داشت. این اتفاق موجب شد بازی ها تا 36 ساعت لغو شوند و سپس آوری بروندیج، رییس کمیته بین المللی المپیک تصمیم گرفت مسابقات دوباره از سر گرفته شوند. همچنین حمله به دهکده المپیک آتالانتا در بیست و هشتم جولای 1996 با لغو 24 ساعته بازی ها در آمریکا همراه شد.

در دوران جنگ سرد، تحریم های زیادی رخ می داد. اغلب کشورهای آفریقایی در سال 1976 در واکنش به عمل نیوزلند در المپیک مونترال شرکت نکردند. تیم ملی راگبی نیوزلند با آفریقای جنوبی بازی نموده بود (تیم آفریقایی به خاطر آپارتاید توسط کمیته بین المللی المپیک اخراج شده بود). چهار سال بعد دوباره به یک دلیل سیاسی بین المللی تحریم المپیک رخ داد. این بار به خاطر حمله شوروی به افغانستان، آمریکا و کشورهای متفقین تصمیم گرفتند در المپیک مسکو شرکت نکنند. شوروی هم خیلی زود پاسخ داد و چهار سال بعد در بازی های 1984 لس آنجلس شرکت نکرد.

آخرین بحرانی که بازی های المپیک را تحت تاثیر قرار داد به المپیک گذشته برمی شود. ویروس زیکا که به وسیله پشه به انسان انتقال داده می شد برای زنان باردار مشکل ایجاد می کرد. به همین خاطر گروهی از پزشکان خواهان لغو بازی های 2016 ریو شدند. گروهی از ورزشکاران نگرانی خود را نسبت به این موضوع نشان دادند اما در نهایت بازی ها بدون هیچ مسئله ای برگزار گردید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 1052

به "المپیک های لغو یا تحریم شده تاریخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "المپیک های لغو یا تحریم شده تاریخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید