انتخاب رئیس جمهور ایتالیا دردسر تازه رنتسی

به گزارش وبلاگ واحدی، خبرنگاران: تصمیم مورد انتظار رئیس جمهور 89 ساله ایتالیا برای کناره گیری از قدرت در سال آینده نخست وزیر این کشور را با یکی از پیچیده ترین چالش های سیاسی روبرو نموده است.

انتخاب رئیس جمهور ایتالیا دردسر تازه رنتسی

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، جورجو ناپولیتانو رئیس جمهور ایتالیا احتمالا در سخنرانی خاتمه سال خود که امشب انجام خواهد داد بار دیگر بر کناره گیری از قدرت در اوایل سال آینده تاکید خواهد نمود. البته هنوز زمان دقیق کناره گیری رئیس جمهور ایتالیا از قدرت تعیین نیست.

بر اساس این گزارش، استعفای ناپولیتانو از ریاست جمهوری ایتالیا موجب خواهد شد تا متئو رنتسی نخست وزیر با یکی از چالش های پیچیده سیاسی روبرو گردد.

اگر رنتسی نتواند نامزد قابل قبولی را به وسیله روند پیچیده انتخاب رئیس جمهور تعیین کند شک و تردیدها در مورد توانایی وی برای اجرای اصلاحات اقتصادی و تغییرات برنامه ریزی شده برای سیستم انتخابات و قانون اساسی بیشتر خواهد شد.

این مساله می تواند حدس ها در مورد انتخابات زودرس در ایتالیا را افزایش دهد و به نگرانی های سیاسی مربوط به منطقه یورو دامن بزند.

رنتسی کمتر از یک سال قبل توسط ناپولیتانو انتخاب شد تا جوان ترین نخست وزیر ایتالیا لقب بگیرد. گرچه رنتسی نسبت به انتخاب جانشین ناپولیتانو ابراز اطمینان نموده ولی انتخاب رئیس جمهور جدید ایتالیا مستلزم صرف انرژی سیاسی زیادی خواهد بود. ایتالیا برای خروج از رکود اقتصادی کوشش زیادی را شروع نموده است.

انتخاب رئیس جمهور ایتالیا شامل 1000 رای دهنده از اعضای مجلس و نمایندگان مناطق مختلف است. رئیس جمهور ایتالیا یاری زیادی در برقراری ثبات سیاسی این کشور در ماه های گذشته داشته است.

ناپولیتانو در حالی قصد کناره گیری از قدرت را در اوایل سال آینده دارد که سمت رئیس جمهوری در ایتالیا بیشتر یک سمت نمایشی است ولی وی یاری زیادی به برقراری ثبات سیاسی در این کشور داشته تا ایتالیا بتواند از بحران اقتصادی و اقتصادی عبور کند.

وی در سال 2013 میلادی تحت فشار احزاب سیاسی از روی اکراه قبول کرد تا دور دوم ریاست جمهوری را ادامه دهد چرا که شرایط سنی وی این اجازه را نمی داد تا بتواند دور دوم ریاست جمهوری را به طور کامل خاتمه دهد.دوره ریاست ایتالیا بر اتحادیه اروپا رسما 31 دسامبر به خاتمه خواهد رسید ولی متئو رنتسی نخست وزیر ایتالیا رسما 13 ژانویه آینده ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را به لتونی تحویل خواهد داد.

دولت ایتالیا مجبور است تا برای دستیابی به اهداف اتحادیه اروپا کسری بودجه خود را کاهش دهد. ایتالیا در سال های اخیر با کاهش شدید رشد اقتصادی روبرو شده و با معضلات بزرگی چون بیکاری بالا بین جوانان روبرو است. ایتالیا پایین ترین رشد اقتصادی در بین کشورهای منطقه یورو را در سال های اخیر داشته است.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 24 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 570

به "انتخاب رئیس جمهور ایتالیا دردسر تازه رنتسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخاب رئیس جمهور ایتالیا دردسر تازه رنتسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید