ایتالیا ورود کشتی نجات آلمانی به آب های تحت قلمرو خود را ممنوع نمود

به گزارش وبلاگ واحدی، وزارت کشور ایتالیا به کشتی نجات آلمانی با حدود 100 مهاجر نجات یافته از دریای مدیترانه اجازه ورود به آب های تحت قلمرو خود را نداد.

ایتالیا ورود کشتی نجات آلمانی به آب های تحت قلمرو خود را ممنوع نمود

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از نشریه فوکوس، متئو سالوینی، وزیر کشور ایتالیا به کشتی نجات آلمانی Eleonore با حدود 100 مهاجر نجات یافته از آب های دریای مدیترانه اجازه ورود به آب های تحت قلمرو ایتالیا و لنگر انداختن در سواحل این کشور را نداد.

وزارت کشور ایتالیا روز سه شنبه بیان کرد که این کشتی با پرچم آلمانی اجازه حرکت کردن در آب های تحت قلمرو ایتالیا را ندارد. این کشتی آلمانی به کاپیتان کلاوس پیتر رایش آلمانی تعلق داشته و توسط یک سازمان کمکی در شهر درسدن حمایت می شود.

رایش که به دنبال بندر امنی برای پیاده کردن مهاجران می شود در پیامی توئیتری بیان کرد که ما هنوز هیچ بازخورد مثبتی از طرف کشورهای عضو اتحادیه اروپا دریافت ننموده ایم.

این کشتی نجات آلمانی روز دوشنبه حدود 100 مهاجر در دریای مدیترانه را نجات داده است. الکس اشتایر، سخنگوی سازمان کمکی Mission Lifeline گفته است که این انسان ها در حالی که قایق آن ها به داخل آب های مدیترانه فرو می رفت نجات داده شده اند.

پیتر رایش هم در پیامی توئیتری بیان کرد که من بسیار خوشحالم که ما توانستیم همه این انسان ها را نجات دهیم. این امر به معنای واقعی کلمه در آخرین ثانیه ها رخ داد.

ایتالیا همچنان بنادر خود را بر روی کشتی های سازمان های کمکی بسته نگه داشته است.

چندی پیش هم رسانه ها از پریدن مهاجران یک کشتی نجات اسپانیایی به داخل آب به دلیل ناامیدی از شرایط موجود و به این دلیل که ایتالیا اجازه لنگر انداختن به این کشتی در سواحل خود را نمی داد خبر دادند.

تنها در امسال میلادی صدها مهاجر جان خود را در جهت دریای مدیترانه برای دستیابی به اروپا از دست داده اند. اما همچنان هیچ توافقی درباره یک نجات دریایی اروپایی بین کشورهای عضو این اتحادیه شکل نگرفته است.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان چندی پیش با وجود همه مخالفت ها همچنان بر یک راهکار مشترک اروپایی در این باره تاکید نمود.

نجات پناهندگان از دریای مدیترانه و تقسیم آن ها مناقشات طولانی مدتی را در اتحادیه اروپا ایجاد نموده است. در هفته های گذشته چندین کشتی از طرف سازمان های امدادی که پناهندگان نجات یافته در دریای مدیترانه را حمل می کردند از لنگر انداختن در ایتالیا و مالت جلوگیری شدند.

در پی بالا دریافت مناقشات در اتحادیه اروپا درباره چگونگی برخورد با پناهندگان نجات یافته در دریای مدیترانه و اینکه چه کشوری باید آن ها را بپذیرد کمیسیون اتحادیه اروپا هم چندی پیش خواهان یک مکانیسم موقتی برای تقسیم پناهندگان در کشورهای عضو این اتحادیه شد.

بر اساس قواعد دوبلین، مهاجران برای اولین بار به هر کشوری وارد شوند آن کشور مسئولیت رسیدگی به درخواست پناهندگی آن ها را بر عهده دارد. بر اساس شرایط جغرافیایی اکثر کشورهای حاشیه دریای مدیترانه مانند ایتالیا، یونان و مالت تحت این قانون پناهندگی تحت فشار بالای هجوم پناهندگان قرار گرفته اند.

چندی پیش دستگیری کاپیتان یک کشتی نجات آلمانی در ایتالیا مناسبات بین دو کشور آلمان و ایتالیا را خدشه دار نموده بود.

وزیر کشور ایتالیا اخیرا خواهان تضمین های تعیین از طرف کشورهای آماده پذیرش برای پناهندگان قبل از اینکه کشتی های نجات در بنادر این کشور لنگر بیندازند شده است. در جریان این مناقشات، ایتالیا قوانین خود علیه مهاجران را به شدت تشدید نموده و آن را اجرایی می نماید.

حزب لیگ شمال متئو سالوینی، وزیر کشور ایتالیا پیشنهاد داده است که مجازات ها برای کشتی های سازمان های کمکی که با وجود ممنوعیت ورود به بنادر ایتالیا به این سمت حرکت می نمایند را افزایش دهند.

دولت ایتالیا در ماه ژوئن قوانین جدیدی تصویب کرد که جریمه تا 50 هزار یورو و توقیف کشتی هایی که با وجود ممنوعیت ورود به قلمرو آب های ایتالیا به این منطقه وارد می شوند را در نظر گرفت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 366

به "ایتالیا ورود کشتی نجات آلمانی به آب های تحت قلمرو خود را ممنوع نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایتالیا ورود کشتی نجات آلمانی به آب های تحت قلمرو خود را ممنوع نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید