اینفوگرافی: فرسودگی مناطق مسکونی در شهر ری

به گزارش وبلاگ واحدی، به گزارش مجله خبری دلتا،منطقه 20 (شهرری) جنوبی ترین منطقه شهری شهرداری تهران با 453740 نفر جمعیت و وسعت 22 کیلومتر مربع داخل محدوده شهری و 178 کیلومترمربع حریم بوده همچنین این منطقه دارای پنج ناحیه داخل محدوده و دو ناحیه خارج محدوده و 20 محله می باشد .

اینفوگرافی: فرسودگی مناطق مسکونی در شهر ری

جهت دریافت خدمات الاچیق باغ با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

سابقه و قدمت 6000 ساله شهرری و وجود اماکن و عناصر با ارزش تاریخی و همچنین جذب زوار حرم حضرت عبدالعظیم (ع) ویژگیهای بسیار شاخص و خاص تاریخی ـ مذهبی به این منطقه بخشیده و آن را نسبت به سایر مناطق تهران ، مجزا و متفاوت ساخته است .

جدا افتادگی کالبدی منطقه از تهران که تا سالیان اخیر نیز ادامه داشته است از خصایص شاخص این منطقه به شمار می رود . علاوه بر خصلتهای شاخص تاریخی و مذهبی و فرهنگی مذکور می توان به وجود چشم اندازهای باز به واسطه همجواری با کوه بی بی شهربانو و حریم جنوبی شهر تهران نیز اشاره کرد که پتانسیل مناسب و مطلوبی را جهت توسعه آینده منطقه به همراه دارد . دسترسی مناسب با توجه به عبور کمربندی تهران (آزادگان) از شمال منطقه و نیز وجود ایستگاه های فعال مترو و امکان ارتباط سریع با مرکز تهران و سایر نقاط اصلی آن نیز از ویژگی های مطلوب منطقه به شمار می رود .

در عین حال وجود زمین و مسکن ارزان قیمت ، و وجود سطوح قابل توجه کاربریهای صنعتی و انبارداری و ضرورت تبدیل آنها به صنایع تولیدی و پارک جهت جذب شاغلین و همچنین وجود سطوح قابل توجه اراضی مزروعی و فضای سبز به خصوص در حاشیه منطقه و وجود فرصت توسعه اشتغال از مهمترین ویژگیهای شهرری بشمار می رود .

در حال حاضر یکی از مسائل بنیادین شهر ری، تراکم جمعیت و فرسودگی بخش عمده ای از بافت مسکونی است. بخشی از این شرایط در تصویر زیر منعکس شده است:

منبع: پیام دلتا
انتشار: 10 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 831

به "اینفوگرافی: فرسودگی مناطق مسکونی در شهر ری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینفوگرافی: فرسودگی مناطق مسکونی در شهر ری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید