بازخوانی پروژه های ناتمام هخامنشی در موزه ملی ایران

به گزارش وبلاگ واحدی، نشست تخصصی با عنوان پروژه های ناتمام اواخر دوره هخامنشی با حضور آوی باخنهایمر، محقق زبان شناسی خاور نزدیک از موسسه مطالعات تاریخ و جامعه ایران باستان ـ استرالیا، برگزار گردید.

بازخوانی پروژه های ناتمام هخامنشی در موزه ملی ایران

از تور استانبول دیدن فرمایید و کلی مقاله و خبر جالب مطالعه نمایید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی موزه ملی ایران، باخنهایمر در این نشست که روز دوشنبه 18 آذر 98 برگزار گردید، گفت: دوره پایانی امپراتوری هخامنشی که به سقوط آن منجر شد در گذشته آنچنان مورد توجه و تحقیق قرار نگرفته است. نگاهی جدید به این دوره می تواند تاریخ نگاری عصر پایانی امپراتوری هخامنشی را متحول کند.

او در ادامه اضافه نمود: با توجه به این که اوج رونق و شکوه دوره هخامنشی را می توان در اوایل این دوره جستجو کرد و آثار شاخص هخامنشی همگی مربوط به آن دوره است، به نظر می رسد، اواخر دوره هخامنشی کمتر مورد توجه پژوهشگران قرار گرفته است و اطلاعاتی که از منابع یونانی رومی به دست ما رسیده معمولا اغراق شده و با پیش ذهنیت ارائه شده است.

این محقق ادامه داد: این منابع به طور مغرضانه ای، داریوش سوم، آخرین پادشاه هخامنشی را فردی ضعیف، نالایق و بی علاقه به امور حکومت معرفی نموده اند. این در حالی است که او شخصی با تجربه بود که در زمان مرگ بیش از پنجاه سال داشت.

همچنین در این نشست با مورد بحث گذاشتن سه مکان تاریخی هخامنشی یعنی آرامگاه ناتمام داریوش سوم، دروازه ناتمام اردشیر سوم و سازه موسوم به قدمگاه - چاشتخوار، به روش شناسی و روینمودهای لازم برای مطالعه آثار دوره هخامنشی و شیوه های آنالیز چنین آثاری نیز پرداخته شد و سپس سخنران دلایل خود را برای اینکه این سه مکان را مربوط به اواخر دوره هخامنشی بداند، ارائه کرد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 738

به "بازخوانی پروژه های ناتمام هخامنشی در موزه ملی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازخوانی پروژه های ناتمام هخامنشی در موزه ملی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید