بخش مسکن رشد منفی اقتصاد را کنترل کرد ، خروج بخش مسکن از رکود

به گزارش وبلاگ واحدی، وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه یکی از بخش هایی که توانست رشد منفی اقتصاد را کنترل کند بخش مسکن بود گفت: بخش مسکن از رکود خارج شده و نقدینگی به سمت و سوی ساخت و ساز خواهد رفت.

بخش مسکن رشد منفی اقتصاد را کنترل کرد ، خروج بخش مسکن از رکود

جهت دریافت خدمات پتینه کاری چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سئوال که اخیرا همتی رئیس کل بانک مرکزی از رشد نقدینگی ابراز نگرانی نموده و اعلام نمود که نقدینگی از مرز 2000 هزار میلیارد تومان عبور نموده است حال ورود این نقدینگی به بخش مسکن می تواند تهدید یا فرصت باشد گفت:بخش مسکن از رکود خارج شده است.

*بخش مسکن رشد منفی اقتصاد را کنترل کرد

وی اضافه نمود:فعالیت هایی که انجام شده است نشان می دهد که یکی از بخش هایی که توانسته است رشد منفی اقتصاد را کنترل کند بخش مسکن بوده است.

وزیر راه و شهرسازی افزود:تصور بنده این است و پیش بینی می کنم که شرایط بهتر و بهتر خواهد شد و نقدینگی به سمت و سوی ساخت و ساز و اقدامات موثر پیش خواهد رفت.

لازم به ذکر است عبور میزان نقدینگی کشور از مرز 2200 هزار میلیارد تومان نشان می دهد که این میزان نقدینگی تناسبی با رشد مالی کشور ندارد و و می تواند آثار سوئی به دنبال داشته باشد. این آثار سوء میتواند نقش مخربی بر هر بازاری به خصوص بازار مسکن داشته باشد.

کارشناسان مالی و حتی خود مسئولان ارشد بانک مرکزی بر این باور هستند که رشد نقدینگی در یک اقتصاد سالم و مبتنی بر فراوری به منزله رشد مالی است، اما در مالی که فراوری در درجه چندم اهمیت قرار گرفته است و فعالیت های سوداگرانه در بازار های مختلف قدرت مانور بیشتری دارند، رشد فزاینده نقدینگی به معنای سخت تر شدن شرایط برای فعالیت های مولد است.

در این میان کارشناسان اقتصاد مسکن معتقدند طی دو تا سه دهه اخیر میان نقدینگی و قیمت مسکن همیشه رابطه مشخصی وجود داشته است.

فرایند تغییرات در میزان تقاضای مصرفی مسکن همیشه ملایم است، اما در دوره های رونق این تقاضای سرمایه ای است که یکباره در حجم زیاد وارد بازار مسکن می گردد و جهش قیمت به دنبال آن رخ می دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 865

به "بخش مسکن رشد منفی اقتصاد را کنترل کرد ، خروج بخش مسکن از رکود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخش مسکن رشد منفی اقتصاد را کنترل کرد ، خروج بخش مسکن از رکود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید