برند ایرانی در دنیا چه جایگاهی دارد؟
به گزارش وبلاگ واحدی، موسسه برند فایننس اظهار داشت برند ایرانی در رده چهل و چهارم باارزش ترین برند دنیا قرار گرفته است.

از وبلاگ پالوسوی دیدن فرمایید و کلی مقاله و خبر جالب مطالعه نمایید.
به گزارش خبرنگاران، اندازه گیری ارزش دارایی نامحسوس یک کشور امر ساده ای نیست اما موسسه برندفایننس هر ساله با اندازه گیری مجموع ارزش برندهای موجود در یک کشور، آن ها را رتبه بندی می نماید. دیوید هیگ، مدیرعامل برند فایننس گفت: در بازار دنیای، برندها یکی از معین کننده ترین مسائل در موقعیت کشورها هستند. برندها باعث تقویت صادرات، ارزش افزوده و جذب مهاجران خارجی ماهر به کشورها می شوند.
صندلی ایران
ایران در رتبه بندی سال جاری با 7 درصد کاهش نسبت به سال گذشته، با برندی به ارزش مجموع 234 میلیارد دلار، بالاتر از رومانی، نیوزلند و کویت و پایین تر از قطر، کلمبیا و ویتنام، در رده چهل و چهارم ایستاده است. رتبه ایران در مقایسه با سال قبل 5 رتبه تنزل یافته است.
برترین کشورها
1-آمریکا: به لطف اجرای سیاست های بازار آزاد و حمایت دولت از توسعه مالی بنگاه ها، ارزش برند شرکت های آمریکایی معادل 25.899 تریلیون دلار برآورد شده است که 23 درصد بیش تر از سال گذشته است.
2-چین: علی رغم نگرانی از پیامدهای جنگ تجاری بین آمریکاو چین، برند چینی با ارزش 12.779 تریلیون دلار در رده دوم دنیا ایستاده است. ارزش برندهای چینی در مقایسه با سال گذشته 25 درصد افزایش داشته است.
3-آلمان: دارای باارزش ترین برندهای اروپایی و سومین برند باارزش دنیا به مبلغ 5.147 تریلیون دلار است که در مقایسه با سال قبل، ارزش برندهای آلمانی 28 درصد افزایش یافته است.
4- انگلیس: با وجود رای به ترک اتحادیه اروپا، چشم انداز مالی و شرایط اقتصاد انگلیس مثبت و نیرومند است. این کشور پیروز شد با پشت سر گذاشتن ژاپن، صندلی چهارمی را با برندی به ارزش 3.750 تریلیون دلار از آن خود کند.
5- ژاپن: ارزش برندهای ژاپنی علی رغم رشد 5 درصدی و رسیدن به 3.598 تریلیون دلار، یک رتبه نسبت به سال گذشته تنزل یافت اما این کشور هنوز بالاتر از فرانسه، کانادا، ایتالیا، هند و کره جنوبی است.
کم ارزش ترین برندهای دنیای
در انتهای جدول رده بندی، نام هندوراس و موریشس با 20 میلیارد دلار به چشم می خورد. ترینیداد و توباگو و قبرس با 21 میلیارد دلار و کنگو و لبنان با 22 میلیارد دلار، از دیگر کشورهایی هستند که مجموع ارزش برندهای آن ها پایین است.
بیشترین کاهش و افزایش در ارزش برندها
شدیدترین کاهش ارزش برندها مربوط به ترکیه است که با کاهش 33 درصدی، این کشور را به رده 34 سال جاری رسانده است. مجموع ارزش برندهای ترک معادل 382 میلیارد دلار برآورد شده است. بعد از ترکیه، یمن با 20 درصد کاهش ارزش به رده 93 و ازبکستان با 19 درصد کاهش به رده 74 رفته اند. بیشترین افزایش در ارزش برندها نیز مربوط به قبرس است که ارزش برندهای این کشور 39 درصد افزایش یافته است. برندهای کنگو نیز 38 درصد و مصر و کنیا 37 درصد افزایش یافته اند.
منبع: خبرگزاری ایسنا