تحویل 400 هزار واحد طرح ملی مسکن در امسال

به گزارش وبلاگ واحدی، معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ثبت نام 1.6 میلیون متقاضی در طرح ملی مسکن، گفت: سال جاری 400 هزار واحد این طرح به متقاضیان تحویل می گردد.

تحویل 400 هزار واحد طرح ملی مسکن در امسال

جهت دریافت خدمات محوطه سازی ویلا مدرن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین خدمات طراحی و اجرای محوطه سازی و حیاط سازی می‌باشد.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، محمود محمود زاده با اشاره به شعار سال و ضرورت جهش فراوری اظهار کرد: در این راستا پروژه ای تعریف شد تا توانمندی های بخش خصوصی به دولت اضافه گردد تا یک جهش واقعی در حوزه مسکن صورت بگیرد. در این طرح بر اساس آسیب شناسی که در سنوات گذشته از جهت کاهش فراوری در بخش خصوصی صورت گرفت، دو عامل اصلی شناسایی شد.

وی ادامه داد: موضوع اول نگرانی از عدم فروش محصول فراوریی سازندگان و مالکان و موضوع دوم، هزینه تمام شده برای سازندگان است. نگرانی هایی نیز بابت پیش خرید و عدم اعتماد برای مردم وجود دارد که ناشی از ایرادات قانون پیش خرید است.

وی بیان نمود: بر این اساس پروژه ای تعریف شد که مطابق آن، تمام سازندگانی که واحد های نیمه کاره یا زمینی در اختیار دارند و قصد ساخت و ساز را در آن دارند، می تواند بر اساس شرایطی که وزارت راه به استان ها ابلاغ نموده، زمین و ملک خود را معرفی و در اختیار این طرح بگذارند. دولت نیز متقاضی را به این مالکین معرفی می نماید و تحت نظارت دولت، متقاضیان با آرامش خیال فرایند ساخت را طی می نمایند تا ملک در اختیار آن ها قرار گیرد. در این پروژه نظارت کامل دولت هم از نظر کیفیت و حفظ منافع وجود دارد.

معاون مسکن و ساختمان با تاکید بر این که با استفاده از حداکثر توان بخش خصوصی می توان شاهد جهش فراوری در حوزه مسکن بود، به پروژه های مسکن مهر اشاره نمود و گفت: تا انتها سال گذشته فشار زیادی بر پروژه های باقی مانده مسکن مهر وارد شد؛ تعدادی از این پروژه ها مشکل حقوقی بین سازنده و شرکت تعاونی دارند که دارای پفراینده های قضایی هستند. بعضی از پروژه ها به دلیل آنکه متقاضیان آورده خود را به موقع نیاورده اند، سبب شده تا کسانیکه به موقع آورده آوردند، دچار ضرر و زیان شوند، زیرا پروژه به موقع به انتها نرسیده است.

محمودزاده اضافه کرد: دسته سوم، پروژه هایی هستند که مسئله ای ندارند و به زودی به اتمام می رسند که حدود 70 هزار واحد تعداد آن ها است و بسیار امیدوار هستیم در چند ماه نخست امسال به انتها برسد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 938

به "تحویل 400 هزار واحد طرح ملی مسکن در امسال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحویل 400 هزار واحد طرح ملی مسکن در امسال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید