تشکر ماتیس از ویتنام بخاطر پایبندی به تحریم ها علیه کره شمالی

به گزارش وبلاگ واحدی، وزیر دفاع آمریکا امروز(چهارشنبه) ویتنام را به خاطر پایبندی به تحریم ها علیه کره شمالی تحسین کرد و در شروع دیدار دو روزه اش از هانوی گفت، رهبری این کشور، این کار را به رغم هزینه هایی که با از دست رفتن تعاملات تجاری متوجه ویتنام بوده، انجام داده است.

تشکر ماتیس از ویتنام بخاطر پایبندی به تحریم ها علیه کره شمالی

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا پیش از رسیدن به هانوی به خبرنگاران گفت: باید به ویتنام ادای احترام نموده و به خاطر پشتیبانی شان از تحریم ها علیه کره شمالی از آنان تشکر کنم. آنان از تحریم های سازمان ملل حمایت نموده اند که هزینه هایی را برایشان به دنبال دارد. به همین خاطر از رهبری آنان متشکریم.

توسعه تسلیحات و موشک های هسته ای کره شمالی که قادر به هدف دریافت آمریکا هستند، افزایش تحریم های سازمان ملل را در پی داشته و هراسی را درخصوص درگیری نظامی به وجود آورده است.

وزیر دفاع آمریکا هفته گذشته گفت، آمریکا مدارکی دارد که نشان می دهند، تحریم های اعمال شده علیه کره شمالی، واقعا آغاز به ضربه زدن به این کشور نموده اند؛ با این حال هنوز هیچ نشانه ای از تغییر در محاسبات نظامی پیونگ یانگ به چشم نمی خورد.

ویتنام و کره شمالی که هر دو زمانی تحت تاثیر اتحاد شوروی بودند، روابط سیاسی و دیپلماتیک خود را حفظ کردند اما این روابط طی سال های اخیر محک خورده اند، به ویژه در زمانی که ادعای دست داشتن یک شهروند ویتنامی در قتل برادر ناتنی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در سال 2017 مطرح شد.

به نوشته خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، سال گذشته هانوی با در نظر دریافت روابط مرسوم میان دو کشور، کره ای هایی را که در فهرست سیاه نام برده شده بودند را با درخواست از آنان برای ترک داوطلبانه کشور، از ویتنام اخراج کرد.

ویتنام همچنین در گزارشی به شورای امنیت سازمان ملل در آوریل 2017 اظهار کرد، اقداماتی را در نظر گرفته تا تحریم های سازمان ملل را علیه کره شمالی اعمال کند.

ماتیس گفت: ویتنام به این تحریم ها پایبند بوده و یادآور شد که کاهش روابط تجاری با کره شمالی که تا این حد به ویتنام نزدیک است، برای این کشور هزینه مالی داشت.

ماتیس تشریح کرد: کره شمالی زغال سنگ را بسیار ارزان می فروشد و واضح است که اگر ویتنام دیگر از این کشور خرید نکند، هزینه هایی را متحمل می گردد.

وی اضافه نمود: ویتنام یکی از سریع ترین رشدهای مالی را در میان کشورهای منطقه دارد و بنابراین آزادی حمل ونقل و دسترسی به دریای چین جنوبی، از لحاظ مالی و البته امنیتی برای آنان حیاتی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 آذر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 613

به "تشکر ماتیس از ویتنام بخاطر پایبندی به تحریم ها علیه کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکر ماتیس از ویتنام بخاطر پایبندی به تحریم ها علیه کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید