تمدید برگزیت تا 31 ژانویه ، اتحادیه اروپا سه ماه به بریتانیا مهلت داد

به گزارش وبلاگ واحدی، مهلت خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا که سه روز دیگر به سرانجام می رسید، سه ماه دیگر تمدید شد و دولت بریتانیا تا 31 ژانویه 2020 برای اجرایی کردن برگزیت فرصت دارد.

تمدید برگزیت تا 31 ژانویه ، اتحادیه اروپا سه ماه به بریتانیا مهلت داد

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور ارزان انگلیس همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از یورونیوز، رئیس شورای اروپا از موافقت اتحادیه اروپا با تمدید مهلت اجرایی شدن برگزیت تا آخرین روز ژانویه سال آینده میلادی اطلاع داد. به گفته دانلد تاسک، حالا دیگر بریتانیا روز پنجشنبه 31 اکتبر از اتحادیه اروپا خارج نمی گردد و بوریس جانسن، نخست وزیر انگلیس کمی بیش از سه ماه برای رسیدن به یک توافق جامع با اعضای اتحادیه اروپا و جلب نظر نمایندگان مجلس انگلیس فرصت دارد.

این فرصت سه ماهه به آن معنی است که بریتانیا می تواند تا پیش از 31 ژانویه 2020 هم تصمیم خود را برای خروج از اتحادیه اروپا بگیرد و اجرایی کند. جانسن بدون داشتن اکثریت در مجلس تا امروز نتوانسته ایده 31 اکتبر خود را به مرحله اجرا برساند اما شاید بتواند با برگزاری یک همه پرسی دیگر، به راه حلی جامع و مناسب برای اجرایی کردن برگزیت برسد؛ امری که کارشناسان آن را تا حدودی نامحتمل می دانند.

رئیس شورای اروپا در توییتر خود نوشت: 27 عضو اتحادیه اروپا با درخواست بریتانیا برای تمدید مهلت برگزیت موافقت کردند و این فرصت تا 31 ژانویه 2020 تمدید شد. این تصمیم با روی کاغذ آمدن شکل رسمی به خود می گیرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 543

به "تمدید برگزیت تا 31 ژانویه ، اتحادیه اروپا سه ماه به بریتانیا مهلت داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمدید برگزیت تا 31 ژانویه ، اتحادیه اروپا سه ماه به بریتانیا مهلت داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید