تنش در انتخابات هیئت اتومبیل رانی فارس، کار به درگیری رسید

به گزارش وبلاگ واحدی، به گزارش خبرنگاران، انتخابات هیئت رئیسه اتومبیلرانی و موتور سواری فارس در حضور رئیس فدراسیون در حالی برگزار گردید که این انتخابات چند بار تا مرز تعطیلی رفت اما با تماس های مشکوک و تهدید برگزار گردید.

تنش در انتخابات هیئت اتومبیل رانی فارس، کار به درگیری رسید

بر اساس آئین نامه همه هیئت های ورزشی مجمع هر هیئت با حضور حداکثر 19 عضو برگزار می گردد و برای رسمیت بخشیدن به تصمیمات مجمع ها حداقل باید 13 عضو در مجمع حضور داشته باشند.

این مجامع علاوه بر انتخاب رئیس هیئت نسبت به نظارت بر عملکرد آن رئیس نیز اقدام می نمایند و هر تغییری در رأس ریاست هیأت های ورزشی از این طریق صورت می گیرد.

از جمله افرادی که مجمع اتومبیل رانی و موتور سواری حضور داشتند می توان به رئیس فدراسیون، رئیس اداره کل ورزش و جوانان، رئیس هیئت، نایب رئیس، نماینده تربیت بدنی آموزش و پرورش، دو نماینده از باشگاه های فعال، دو نماینده از داوران استان، دو داور هیئت استان، دو نماینده از قهرمانان مرد استان و یک نماینده از قهرمانان خانم استان و پنج نماینده از هیئت های استان اشاره نمود. نکته قابل توجه حضور نماینده تربیت بدنی آموزش و پرورش در مجمع هیئت ورزشی است.

اما شنبه شب برگزاری این جلسه تا جایی پیش رفت که اختلافات به تنش و سپس به درگیری رسید.

مثلثی برای مهندسی انتخابات هیأت موتورسواری و اتومبیل رانی

رئیس هیئت اتومبیل رانی و موتور سواری شیراز در گفت و گو با خبرنگاران گفت: مثلث کارشناس ورزشی موتورسواری، معاون اداره ورزش و جوانان و دبیر هیأت موتورسواری انتخابات این هیأت را دستخوش تغییر کردند.

عبدالکریم یگانه با اشاره به اینکه ابلاغ رئیس فعلی هیئت در تاریخ 21 شهریور به انتها می رسید افزود: رئیس هیئت فعلی به علت اینکه به شغل پزشکی مشغول بود و دارای تابعیت ایرانی و کانادایی بود طی دو سال گذشته در این هیأت حضور فیزیکی نداشت و تمامی امورات این هیأت توسط رابط فامیلی وی که دبیر هیأت بود انجام می شد.

وی اضافه نمود: دبیر هیأت نیز از آذر ماه سال گذشته از ایران خارج شده و رسماً هیأت اتومبیل رانی و موتور شورای استان نه رئیس داشته و نه دبیری که فعالیت های این هیأت را دنبال نمایند.

یگانه در ادامه با اشاره به انتصاب دبیر موقت در این هیأت اظهار کرد: اداره کل ورزش و جوانان در پاسخ به درخواست های فعالین این حوزه عمر مدیریتی رئیس فعلی را 21 شهریور ماه دانست و احمد افشاری را به عنوان دبیر موقت در جهت رفع نیازهای جاری هیأت معرفی کرد.

طلسم انتخابات هیأت اتومبیلرانی و موتورسواری شکست

رئیس هیأت اتومبیل رانی و موتور سواری شیراز در مورد روند برگزاری انتخابات در این هیأت اعلام کرد: پس از درخواست های رؤسای هیأت های شهرستان ها و فعالین این عرصه انتخابات این هیأت قرار بر برگزاری در تاریخ 16 شهریورماه شد که تاریخ این انتخابات هم خود جای ابهام دارد.

یگانه در مورد اعضای مجمع نیز اظهار کرد: به جز افراد ثابت مجمع افرادی به این مجمع دعوت شده بودند که شائبه مهندسی انتخابات را بیش از پیش تقویت می کرد از جمله این شائبه ها می توان به عدم دعوت از قهرمانان ملی استان، عدم دعوت از داوران برتر استان و کشور و عدم افراد اصلح نام برد.

وی افزود: تخلفات انتخاباتی دیگری نیز صورت گرفت که از جمله آن می توان به استفاده دبیر کنونی هیأت از ظرفیت های هیأت در راستای حمایت از کاندیدایی خاص اسم برد.

یگانه از ادامه روند این انتخابات پرحاشیه گفت: به علت اینکه تنها 11 عضو در مجمع حضور داشتند این مجمع رو به تعطیلی بود که با تماس های مشکوک به رؤسای هیأت های شهرستان و تهدید آنان 2 عضو دیگر به مجمع آمده و مجمع شکل رسمی گرفت.

وی اضافه نمود: به علت گسترش اعتراض ها در مجمع رئیس فدراسیون ضمن دعوت از افراد به آرامش از آنان درخواست کرد که در گام اول در انتخابات شرکت نمایند و پس از آن نیز به مسائل رسیدگی خواهد شد.

عدم ابلاغ حکم تا زمان رفع شدن مسائل

به گفته رئیس هیأت اتومبیل رانی و موتورسواری شیراز رئیس این فدراسیون پس از شنیدن ادله معترضان ادعای آنان مبنی بر مسائل را تأیید کرد و مطرح نمود: تا زمانی که به مسائل و مسائل هیأت رسیدگی نگردد و مسائل رفع نگردد حکم رئیس هیأت جدید صادر نخواهد شد.

یگانه افزود: رئیس فدراسیون اتومبیلرانی و موتور سواری گفته که اگر بیش از 5 نفر از اعضای مجمع درخواست برگزاری مجمع فوق العاده بدهند فدراسیون موظف به برگزاری مجمع فوق العاده برای آن هیأت خواهد بود.

خبرنگاران این آمادگی را دارد که نظرات سایر افراد مسئول در هیأت اتومبیل رانی و موتورسواری استان در مورد مسائل اتفاق افتاده در مجمع این هیأت منتشر کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 466

به "تنش در انتخابات هیئت اتومبیل رانی فارس، کار به درگیری رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنش در انتخابات هیئت اتومبیل رانی فارس، کار به درگیری رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید