تور تایلند ارزان: توافق عربستان و تایلند برای گشایش صفحه جدیدی در روابط

به گزارش وبلاگ واحدی، ایسنا نوشت: عربستان و تایلند در بیانیه ای مشترک از توافق برای ازسرگیری روابط پس از 30 سال تیرگی و معین سفیر در دو کشور خبر دادند.

تور تایلند ارزان: توافق عربستان و تایلند برای گشایش صفحه جدیدی در روابط

با تور تایلند ارزان از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا تایلند را ببینید.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس) عربستان و تایلند پس از ملاقات محمد بن سلمان، ولیعهد و وزیر دفاع عربستان و پرایوت چان اوچا، نخست وزیر تایلند در بیانیه ای مشترک اظهار داشتند؛ دو طرف بر اهمیت تقویت روابط میان ریاض و بانکوک تاکید و توافق کردند که صفحه جدیدی از روابط را میان دو کشور باز نمایند.

در این بیانیه آمده است: چان اوچا تاکید نمود که کشورش اهمیت زیادی برای روابط محبت آمیز با عربستان قائل است و دولت وی کوشش های زیادی برای حل و فصل مسائل گذشته میان دو کشور نموده است.

دو طرف بر روحیه همکاری و اتخاذ تصمیمات مشترک به منظور احیای دوستی و روابط حسنه میان دو کشور و ملت های آنها و توافق برای احیای کامل روابط دیپلماتیک میان ریاض و بانکوک تاکید نمودند.

طبق این بیانیه، بن سلمان و اوچا بعلاوه درباره برداشتن گام هایی در راستای تقویت روابط دوجانبه، از جمله معین سفیر در دو کشور در آینده نزدیک و ایجاد سازوکار مشورتی برای تقویت همکاری های دوجانبه توافق کردند.

عربستان و تایلند در این بیانیه بعلاوه اظهار داشتند که روابط میان دو کشور در ماه های آینده به منظور آنالیز همکاری های دوجانبه در زمینه های راهبردی تشدید خواهد شد.

طبق این بیانیه، دو طرف در این ملاقات همه مسائل منطقه ای و بین المللی و راه های تقویت روابط میان دو کشور در همه زمینه ها را مورد آنالیز قرار دادند و بر تشدید تماس ها و همکاری میان مقامات دولتی و بخش خصوصی دو کشور تاکید نمودند.

در ادامه این بیانیه آمده است: این گام تاریخی در نتیجه کوشش های طولانی مدت در سطوح مختلف از سوی هر دو طرف برای بازگرداندن اعتماد و دوستی متقابل صورت گرفته است.

در همین حال روزنامه سبق نیز اظهار داشت که خطوط هوایی عربستان برای ازسرگیری پروازهای مستقیم خود به تایلند از اوایل ماه مه آینده آماده می شوند.

خطوط هوایی عربستان سعودی حدود سه دهه پیش و پس از قطع روابط دیپلماتیک ریاض و بانکوک و ممانعت از سفر شهروندان سعودی به تایلند، به استثنای سفرهای تجاری، پروازهای مستقیم خود به تایلند را متوقف کردند.

توافق برای ازسرگیری روابط میان ریاض و بانکوک پس از دهه ها نزاع سیاسی میان آنها صورت می گیرد؛ نزاعی که در سال 1989 در پی دزدی جواهرات از خانه یکی از شاهزاده های سعودی رخ داد.

در سال 1989 یک کارگر تایلندی، 91 کیلو جواهرات و سنگ های قیمتی را از قصر فیصل بن فهد، پسر پادشاه وقت عربستان سعودی، دزدید و در نتیجه آن نزاعی سیاسی میان دو کشور رخ داد که تا امروز ادامه یافته است.

پلیس تایلند بعدها بعضی از آن جواهرات را پیدا کرد و به این شاهزاده سعودی بازگرداند، اما مقامات عربستان گفتند که بیشتر آن ها قلابی بوده است.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 26 بهمن 1400 بروزرسانی: 26 بهمن 1400 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 2094

به "تور تایلند ارزان: توافق عربستان و تایلند برای گشایش صفحه جدیدی در روابط" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور تایلند ارزان: توافق عربستان و تایلند برای گشایش صفحه جدیدی در روابط"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید