توزیع مواد ضد عفونی کننده فقط در داروخانه ها

به گزارش وبلاگ واحدی، رئیس سازمان غذا و دارو در بخشنامه ای شرکت های پخش منتخب را ملزم کرد اقلام ضد عفونی کننده را فقط به داروخانه ها تحویل دهند.

توزیع مواد ضد عفونی کننده فقط در داروخانه ها

جهت دریافت خدمات اجرای معنی روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از وبدا، محمدرضا شانه ساز رئیس سازمان غذا و دارو گفت: شرکت های پخش موظف اند گزارش روزانه دریافتی توزیع و فروش خود را به اداره کل دارو ارسال نمایند. همچنین مشخص مناطق دارای اولویت توزیع نیز برعهده اداره نظارت بر امور دارو خواهد بود.

وی در بخشنامه ای همه شرکت های پخش منتخب را به تحویل اقلام ضدعفونی صرفا به داروخانه ها ملزم کرد.

دکتر محمدرضا شانه ساز در بخشنامه ای به همه شرکت های فراورینماینده تجهیزات پزشکی، محصولات ضد عفونی نماینده و فراورده های آرایشی و بهداشتی دستورالعمل توزیع محصولات ضد عفونی نماینده دارای مجوز فراوری موقت را ابلاغ کرد.

در این بخشنامه آمده است: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده و به منظور ساماندهی و نظارت بهینه بر توزیع، محصولات شرکت هایی که در شرایط کنونی کشور و به منظور پیشگیری از گسترش و مقابله با بیماری کروناویروس، مجوزهای موقت فراوری ژل و محلول های ضد عفونی نماینده دست را از سازمان غذا و دارو دریافت نموده اند، به وسیله 16 شرکت پخش سراسری توزیع می شوند.

رئیس سازمان غذا و دارو بیان نمود: همه شرکت هایی که مجوز موقت فراوری فراورده های ژل و انواع محلول های ضد عفونی نماینده دست ساز را دریافت نموده اند و همچنین فراورینماینده های دارای پروانه که اداره کل دارو آن ها را ملزم به توزیع داروخانه ای برای همه یا بخشی از محصولاتشان نموده است، باید فقط به وسیله پخش های معرفی شده اقدام به توزیع در سطح داروخانه های کشور نمایند.

وی اضافه کرد: شرکت های پخش مکلف به تحویل اقلام ضد عفونی نماینده فقط به داروخانه ها هستند. بر این اساس در صورت مشاهده موارد خارج از چهارچوب تعریف و ابلاغ شده، برابر مقررات اقدام خواهد شد.

لازم به ذکر است این دستورالعمل شامل فراورده های بیمارستانی نمی گردد و اقلام ویژه بیمارستانی و مراکز درمانی در جهت ویژه خود همانند گذشته با اعمال تغییراتی اندک توزیع خواهند شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 886

به "توزیع مواد ضد عفونی کننده فقط در داروخانه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توزیع مواد ضد عفونی کننده فقط در داروخانه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید