ثبت برند، علامت تجاری (علائم تجاری)با شرکت هانا ثبت

به گزارش وبلاگ واحدی، ثبت برند و علامت تجاری در اداره مالکیت صنعتی ثبت می شود که از زیر مجموعه های سازمان ثبت اسناد و املاک می باشد.

ثبت برند، علامت تجاری (علائم تجاری)با شرکت هانا ثبت

به گزارش وبلاگ واحدی، بنابر اعلام هاناثبت، وظیفه این اداره ثبت علامت های تجارتی و اختراعات است. مطابق با قانون ثبت علائم و اختراعات مصوب سال 1310 و آئین نامه اجرایی این قانون، ثبت برند مبنای حمایت قانون از محصولات یک شرکت می باشد. زمانی که برند یا علامت تجاری به نام یک شرکت به ثبت رسیده است، می تواند از علامت تجاری استفاده کند.

ثبت برند مزایای زیادی دارد که در ادامه به بخشی از آن ها اشاره می کنم. ثبت علامت تجاری تضمین می نماید که مشتریان می توانند محصولات را از یکدیگر تشخیص دهند. همچنین شرکت ها را قادر می سازد محصولات شان را از یکدیگر متمایز سازند. علائم تجاری ابزار بازاریابی و اساس ایجاد وجهه و شهرت شرکت ها هستند و اجازه استفاده از آنها به اشخاص ثالث داده می گردد و منبع مستقیم درآمد از محل حق امتیازها می باشند. باید توجه داشت که برند ثبت شده جزء ضروری موافقت نامه های اعطای نمایندگی است.

با اینکه بیشتر کسب و کارها به اهمیت استقاده از علائم تجاری به منظور تمیز دادن محصولات شان از محصولات رقبا پی برده اند، همه آنها اهمیت حمایت از علائم تجاری از طریق ثبت را درک نکرده اند.

پس از ثبت برند طبق قانون ثبت علائم تجاری شخص/شرکت حق انحصاری پیدا می نماید، بموجب آن می توانید از عرضه کالاهای یکسان یا مشابه توسط اشخاص ثالث تحت علائم تجاری که عین یا به طریق گمراه کننده ای مشابه علامت تجاری شما هستند جلوگیری نماید. اگر علامت تجاری ثبت نگردد، شرکت های رقیب از همان علامت یا علامتی که شباهت آن با علامت مزبور به اندازه ای است که موجب گمراهی خواهد شد برای همان کالا یا کالاهای مشابه استفاده خواهند کرد و در نتیجه سرمایه گذاری در بازاریابی یک محصول ممکن است به هدر رود.

مدارک مورد نیاز ثبت برند، ثبت علامت تجاری

مدارک ثبت برند اشخاص حقیقی:

اصل شناسنامه و کپی کارت ملی

امضای وکالت نامه و فرم تقاضای علامت

داشتن جواز کسب و یا جواز تاسیس از صنایع

ارائه شکل و نام تجاری در ابعاد 12×12 سانتیمتر

داشتن کارت بازرگانی (در صورت لاتین بودن نام تجاری)

مدارک ثبت برند اشخاص حقوقی (شرکتی)

کپی شرکتنامه و روزنامه رسمی و آخرین تغییرات

کپی شناسنامه و کارت ملی افرادی که در شرکت حق امضا دارند.

داشتن کارت بازرگانی (در صورت لاتین بودن نام تجاری)

ارائه شکل و نام تجاری در ابعاد 12×12 سانتیمتر

داشتن جواز تاسیس (جواز صنایع)

درخواست ثبت برند و علامت تجاری

تقاضا یا درخواست ثبت برند و علامت تجاری باید به زبان فارسی و در سه نسخه روی نمونه های چاپی مخصوصی که از طرف اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی در اختیار متقاضیان گذارده می گردد به عمل آید. تقاضای مزبور ممکن است شخصاً از طرف متقاضی یا از طرف وکیل او تسلیم گردد و دارای تاریخ و امضاء حاوی نکات زیر باشد:

1. اسم و اقامتگاه و تابعیت صاحب علامت و مرکز اصلی موسسه او.

2. اسم و اقامتگاه وکیل او در تهران در صورتی که اظهارنامه توسط وکیل داده شده باشد.

3. رشته تجارت یا نوع صنعت یا فلاحیت

4. تاریخ ثبت و محل و شماره ثبت علامت در کشور مبدا در صورتی که علامت خارج ایران به ثبت رسیده باشد.

5. اقامتگاهی که صاحب علامت در تهران انتخاب می نماید.

6. اسم اقامتگاه شخص یا اشخاصی که در تهران صلاحیت دریافت ابلاغ ها و اخطارها را دارند.

7. شرح و نوع کالا یا محصولاتی که علامت برای تشخیص آن بکار می رود با معین طبقات درخواست شده طبق طبه بندی ضمیمه آیین نامه.

8. شرح و توصیف علامت درخواست شده و طرز مخصوص استعمال آن اگر مورد داشته باشد.

9. معین ضمایم

تنظیم نام و نشانی درخواست کننده مقیم خارجه باید علاوه بر فارسی به حروف لاتین باشد و با همان حروف نیز ثبت و آگهی خواهد شد.

برای آگاهی از قیمت و میزان هزینه ثبت برند و علامت تجاری با مشاورین ما در هانا ثبت تماس حاصل فرمایید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 خرداد 1399 بروزرسانی: 31 خرداد 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 1126

به "ثبت برند، علامت تجاری (علائم تجاری)با شرکت هانا ثبت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت برند، علامت تجاری (علائم تجاری)با شرکت هانا ثبت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید