خبرنگاران آزادراه آبیک-چرمشهر سال جاری به بهره برداری می رسد

به گزارش وبلاگ واحدی، قزوین - خبرنگاران - فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) گفت: آزادراه آبیک-چرمشهر که موجب تسهیل در عبور و مرور خودروها بین چندین استان نزدیک تهران می گردد، پاییز سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

خبرنگاران آزادراه آبیک-چرمشهر سال جاری به بهره برداری می رسد

سعید محمد عصر چهارشنبه در ملاقات با راهنمایی الله جاقتصادی پور استاندار قزوین اضافه نمود: بهره برداری از این طرح ملی بخشی از ترافیک ورودی به استان قزوین و همچنین آزادراه قزوین-کرج-تهران را کاهش خواهد داد.

وی یادآور شد: این آزاد راه از غرب آبیک آغاز و به وسیله تقاطع غیر همسطح از راه اصلی اشتهارد - ماهدشت عبور نموده و پس از آن در کیلومتر 120 با راه اصلی و آزاد راه تهران - قم تقاطع دارد و در نهایت در کیلومتر 158 به جهت آزاد راه قم - چرمشهر - گرمسار در چرمشهر ورامین متصل می گردد.

وی اضافه نمود: 70 درصد اعتبارات مورد احتیاج این پروژه توسط قرارگاه و همچنین 30 درصد آن نیز از سوی وزارت راه و شهرسازی تامین شده است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) همچنین با اشاره به اینکه ساخت سه قطعه از 6 قطعه جاده قزوین-الموت-تنکابن را نیز این قرارگاه برعهده دارد،اضافه نمود: از 64 کیلومتر جهت موجود در این سه قطعه 42 کیلومتر آسفالت شده و یک جهت دارای رانش نیز پس از احداث دیوار حائل آسفالت می گردد و احتیاجمند 2 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار است.

وی با اشاره به احتیاج کل این جهت در دست احداث برای تکمیل به 32 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار،گفت: بهترین راه حل برای تامین اعتبار این پروژه ملی در شرایطی که دولت با تنگناهای اقتصادی و اعتباری روبروست، تهاتر دارایی های دولت است.

این مسوول در ادامه از آمادگی قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) برای ورود به حوزه درمان اطلاع داد و گفت: در حال حاضر هشت هزار تخت بیمارستانی از سوی این قرارگاه در دست ساخت و راه اندازی است.

استاندار قزوین نیز در این ملاقات گفت: از ظرفیت بزرگ قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء برای اجرا و تکمیل طرح های عمرانی ملی استان استفاده کرد.

راهنمایی الله جاقتصادی پور گفت: همکاری هرچه بیشتر میان دستگاه های اجرایی استان با قرارگاه خاتم الانبیاء منجر به تسریع در اجرا و تکمیل طرح های ملی از جمله جاده قزوین-الموت-تنکابن می گردد.

وی گفت: با توجه به محدودیت های اقتصادی دولت باید از راه حلهای جدید همچون تهاتر دارایی ها به منظور تامین اعتبارات طرح های عمرانی و تسریع در اجرا و تکمیل آنها استفاده کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 1266

به "خبرنگاران آزادراه آبیک-چرمشهر سال جاری به بهره برداری می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آزادراه آبیک-چرمشهر سال جاری به بهره برداری می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید