خبرنگاران آماده سازی 17 تخت استاندارد برای بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان ارتش

به گزارش وبلاگ واحدی، رشت - خبرنگاران- جانشین فرماندهی آموزش تخصص های دریایی باقرالعلوم رشت با اشاره به تمهیداتی برای مقابله با ویروس کرونا جهت مداوای بیماران کرونایی گفت: 17 تخت دارای استانداردهای مقابله با ویروس کرونا جهت مداوای بیماران در بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) در نظر گرفته شده است.

خبرنگاران آماده سازی 17 تخت استاندارد برای بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان ارتش

ناخدا یکم سید جواد حسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران با اشاره به تمهیدات صورت گرفته برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در این فرماندهی گفت: درمان کارکنان ارتش و خانواده هایشان در بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) و خوابگاههای حین خدمت در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به برگزاری جلسه قرار گاه پدافند زیستی این فرماندهی با موضوع شرایط بیماری کرونا در استان و اقدامات پیشگیرانه آن توضیح داد: بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) آماده پذیرش و درمان آحاد مردم شهرستان می باشد و در راستای حفظ رسالت مردم کمک ارتش از هیچ گونه کمکی دریغ نخواهد کرد.

وی با تاکید بر اقدامات پیشگیرانه در یگان ها اضافه نمود: 17 تخت دارای استانداردهای مقابله با ویروس کرونا جهت مداوای بیماران در بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) در نظر گرفته شده است ؛ ضمن آنکه دو خوابگاه قرنطینه مجزا نیز جهت کارکنان وظیفه در مجموعه رشت مجتمع آموزشی شهید نامجوی اختصاص یافته است.

ناخدایکم حسینی توضیح داد: همچنین معاینه کارکنان وظیفه توسط تیم پزشکی و غربالگری در یگان ها ، مساعدت در مورد اعزام به مرخصی پرسنل دارای بیماری های تنفسی و قلبی ، توزیع بسته های بهداشتی در میان افراد و همچنین تدوین و نشر بروشورهای آموزشی و بهداشتی از دیگر اقدامات به منظور پیشگیری بیماری بوده که صورت گرفته است.

بیمارستان ولیعصر (عج) نیروی دریائی رشت ، مرکز درمانی وابسته به ارتش جمهوری اسلامی است .

ویروس کرونا معمولاً به وسیله قطرات تنفسی ناشی از عطسه یا سرفه انتشار می یابند که می تواند ویروس را به هرکسی که در تماس نزدیک با فرد آلوده است، منتقل کند. کرونا ویروس ها همچنین علائمی چون آنفولانزا ایجاد می نمایند: بیماری ممکن است از تب و سرفه شروع شده و به التهاب ریه یا بدتر از آن برسد.

با شستشوی مرتب دست ها با آب و صابون، تزریق واکسن آنفولانزا، فاصله دریافت از افراد بیمار و مشکوک و استراحت در صورت بیمار شدن، می توان از شیوع بیشتر ویروس کرونا جلوگیری کرد. به علاوه به خاطر داشته باشید که استفاده از ماسک های تنفسی تنها در صورتی موثر است که توسط افراد آلوده مورد استفاده قرار گیرد.

ویروس کرونا خیلی کشنده نیست اما امکان شیوع این ویروس در بین افراد خیلی بیشتر از کرونا ویروس های عامل سارس و مرس است و اغلب افراد به نوع خفیف آن مبتلا می شوند، چراکه اغلب افراد سیستم ایمنی عادی دارند.

مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در افراد مبتلا بین 2 تا 3 درصد است. عفونت با این ویروس در افراد پرخطر معمولا شدیدتر است و این موضوع به دلیل ضعف سیستم ایمنی یا ضعف شرایط بدنی افراد فوق می باشد و توصیه می گردد این افراد در اماکن عمومی و پرازدحام حضور پیدا ننمایند.

آنالیز آمار افرادی که بر اثر این بیماری فوت نموده اند نشان می دهد که آنان عمدتا دارای بیماری زمینه ای اولیه بودند و با ابتلا به این بیماری تنفسی جدید، دچار مسائل شدید شده و جان خود را از دست دادند.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 983

به "خبرنگاران آماده سازی 17 تخت استاندارد برای بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان ارتش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آماده سازی 17 تخت استاندارد برای بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان ارتش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید