خبرنگاران عهد الوفاق در عصر جدید

به گزارش وبلاگ واحدی، تهران - خبرنگاران - روزنامه الوفاق یکی از نشریات مؤسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران وارد بیست و سومین سال فعالیت خود شد.تولد الوفاق در سال 1376 با ایام ولادت حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم (مظهر صبر و رحمت) مصادف بود و اکنون پس از گذشت 23 سال، سالگرد این تولد، مقارن با ایام مبارک ماه ذی الحجه و اعیاد قربان (مظهر عدالت و مهرورزی) و غدیر خم (عید برادری و برابری) است.

خبرنگاران عهد الوفاق در عصر جدید

براساس نام و هویت الوفاق، برادری و دوستی، و وفاق هدف اصلی این روزنامه است؛ برادری میان مسلمانان و میان مردم منطقه و جهان. زیرا طبق تعالیم اسلامی، تفرقه افکنی از برنامه های شیطان است و ایجاد برادری، مهرورزی و وحدت، گام نهادن در راه خداوند متعال.بنا به فرموده بنیانگذار جمهوری اسلامی دعوت به اسلام، دعوت به وحدت است.

براین اساس روزنامه الوفاق در نزدیک به یک ربع قرن فعالیت خود نقش مؤثری در وحدت میان ملت های منطقه داشته و با فعالیت های رسانه ای خود در منطقه و جهان اسلام بازوی فکری مهمی در دیپلماسی رسانه ای بوده است که در این جهت کمک شایان توجهی به اهداف نظام از جمله برادری و وحدت میان مسلمانان منطقه و نیز مقابله با اخبار یک سویه و گاه جعلی و تفرقه برانگیز نظام سلطه داشته است.

روزنامه الوفاق برای تعداد زیادی از مخاطبان و مراکز تصمیم گیری در منطقه و کشورهای عربی شناخته شده است. این روزنامه پل ارتباطی مهم ایران با جهان عرب است؛ به واقع دریچه مهم رسانه ای با جغرافیای وسیع عرب زبانان که تا آفریقا نیز گسترده شده و چه ابزاری بهتر از روزنامه ای عرب زبان برای ارتباط و شناخت بی واسطه آنان از واقعیات حیات اجتماعی - سیاسی - دیپلماسی و فرهنگی ایران. اهمیت این روزنامه در این است که در تهاجم سوء رسانه ای برخی کشورهای منطقه علیه ایران، می تواند ارتباط مستقیمی با مخاطبان عرب زبان بگیرد و پیام مودت و وفاق و برادری ایران با همسایگان و دیگر کشورهای منطقه را ارسال کند.

حالا بعد از نزدیک به ربع قرن تلاش جهتی را طی می کند که بتواند با مخاطب خود در منطقه و جهان اسلام ارتباط جدی تری داشته باشد و از راه های گوناگون در تعامل باشد. این روزنامه به همین منظور و برای آینده خود، تلاش برای حفظ مرجعیت و تقویت بخش های آنلاین را متصور است.

در این سال ها الوفاق علاوه بر پیشرفت در حوزه رسانه توانسته است در حوزه فضای مجازی نیز به افزایش مخاطبان روزنامه کمک کند و مکمل مؤثری در راستای اهداف مؤسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران و رسانه هایش برای تقویت ارتباط و اطلاع رسانی به مخاطبان باشد.

امید است روزنامه الوفاق در سال پیش روی خود با تدارک برنامه های جدی تر و متنوع تر طیف وسیع تری از مخاطبان را در محیط شبکه های اجتماعی و به صورت آنلاین پوشش دهد و در دوره جدید فعالیت خود مؤثرتر و پرنفوذتر باشد. جا دارد از فعالیت های چند دهه روزنامه نگاری آقای مصیب نعیمی که از سرمایه های گرانسنگ رسانه ای ایران و منطقه هستند تشکر و قدردانی داشته باشم.

همچنین موفقیت های این سال های الوفاق به همت همکاران عزیز روزنامه محقق شده است و این رسانه مهم خانواده مؤسسه فرهنگی- مطبوعاتی ایران توانسته است بین مخاطبان در کشورهای عربی به دلیل همین تلاش ها شناسا باشد.

بیست و سومین سالروز تولد روزنامه الوفاق را به کارکنان پر تلاش رسانه مؤسسه فرهنگی - مطبوعاتی ایران و مخاطبان ارجمندش تبریک عرض می کنم.

منبع: روزنامه ایران

منبع: ایرنا
انتشار: 29 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 1276

به "خبرنگاران عهد الوفاق در عصر جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران عهد الوفاق در عصر جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید