خبرنگاران مادر باردار روستایی پس از 11 ساعت کوشش در مهاباد نجات یافت

به گزارش وبلاگ واحدی، مهاباد- خبرنگاران- مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: یک مادر باردار که در روستای پیرمکائیل این شهرستان در محاصره برف و کولاک گرفتار شده بود پس از 11 ساعت کوشش تیم های امدادی به سلامت نجات و به مراکز درمانی انتقال یافت.

خبرنگاران مادر باردار روستایی پس از 11 ساعت کوشش در مهاباد نجات یافت

امید بهزاد روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: در تماسی که شب گذشته با مرکز فوریت های پزشکی تعیین شد که این مادر باردار که 32 سال سن داشت و هفته اخر بارداری خود را سپری می کرد، دچار درد شدید زایمان شده است.

وی با اشاره به مسدود بودن راه دسترسی این روستا به خاطر بارش برف و کولاک افزود: برای امدادرسانی به این مادر باردار تیم پزشکی شامل کارشناس سلامت مادران باردار، پزشک، ماما و یک تیم راهداری به این روستا اعزام شدند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد اعلام کرد: به دلیل بارش سنگین برف در این محور امکان تردد فراهم نبود و عوامل راهداری با استفاده از لودر و تجهیزات سنگین محور مورد نظر را تا داخل روستا برف روبی و بازگشایی کردند.

بهزاد گفت: خاتمه پس از 11 ساعت کوشش راهداران برای بازگشایی این راه روستایی، آمبولانس به روستا رسیده و این مادر باردار به بیمارستان امام خمینی(ره) این شهرستان منتقل شد که بلافاصله تحت مداوا و درمان تیم پزشکی نهاده شد.

وی افزود: با توجه به امکان خون ریزی در صورت زایمان این مادر باردار چنانچه عملیات امدادرسانی انجام نگرفته و در اسرع وقت به مراکز بیمارستانی انتقال نمییافت احتمال داشت که جان مادر نیز به خطر بیفتد.

وی اضافه نمود: طبق اعلام پزشکان شرایط سلامتی این مادر هم اکنون رو به بهبود بوده و در بخش زنان بیمارستان امام خمینی(ره) تحت مراقبت و درمان واقع شده است.

بر اثر ورود یک سامانه بارشی قوی که از روز چهارشنبه بسیاری از مناطق آذربایجان غربی را فرا گرفت، بارش برف و کولاک سبب مسدود شدن راه ارتباطی 45 روستای مهاباد شد.

روستای سخت گذر و کوهستانیپیرمکائیل در بخش خلیفان مهاباد و در فاصله 35 کیلومتری غرب این شهر واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 اسفند 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 1583

به "خبرنگاران مادر باردار روستایی پس از 11 ساعت کوشش در مهاباد نجات یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مادر باردار روستایی پس از 11 ساعت کوشش در مهاباد نجات یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید