خبرنگاران پیامدهای کرونا؛ ایرفرانس با کاهش نیرو فعالیت های خود را از سر می گیرد

به گزارش وبلاگ واحدی، تهران- خبرنگاران- هولدینگ ایرفرانس-کی.ال.ام که برای از سرگیری فعالیت های متوقف شده خود در پی شیوع کووید-19، پیروز شد 7 میلیارد یورو از فرانسه و 2 تا 4 میلیارد یورو از هلند یاری های اقتصادی دریافت کند اعلام نموده، با کاستن از نیروهایش آن هم به صورت داوطلبانه به چرخه فعالیت باز می شود.

خبرنگاران پیامدهای کرونا؛ ایرفرانس با کاهش نیرو فعالیت های خود را از سر می گیرد

بن اسمیت مدیر اجرایی گروه ایر فرانس-کی.ال .ام در گفت وگو با روزنامه اقتصادی لزکو فرانسه اظهار کرد، یک برنامه خروج داوطلبانه را به عنوان بخشی از برنامه بازسازی این شرکت فرانسوی-هلندی که همانند دیگر بخش های این صنعت بر اثر بحران کووید-19 آسیبد دیده، شروع خواهد نمود.

او که شرکتش پیشتر اعلام نموده بود میخواهد تا انتها سال 2022 یک هزار و 500 فرصت شغلی خود را حذف کند، می گوید: بعضی از کارمندان ایرفرانس در صورت امکان آماده خروج داوطلبانه هستند. بنابراین مرحله نخست، ارائه برنامه ها در این زمینه است.

این شرکت روز آدینه خاطرنشان کرد، هفت میلیارد یورو یاری اقتصادی از فرانسه دریافت نموده است، ضمن آنکه دولت هلند نیز در نظر دارد بین 2 تا 4 میلیارد یورو یاری های اضطراری ارائه کند.

محدودیت های اعمال شده به دلیل شیوع ویروس جدید کرونا فعالیت بیشتر شرکت های هواپیمایی در دنیا را مختل نموده است. هولدینگ ایرفرانس-کی.ال.ام به تازگی پیش بینی نموده بود بیش از 90 درصد پروازهای آنها در ماه های آینده کاهش می یابد.

شرکت های هواپیمایی ایر فرانس و کی ال ام پس از ادغام در سال 2004 گروه ایرفرانس-کی.ال.ام را تشکیل دادند.

طرح خروج داوطلبانه که منطبق بر قانون کار تنظیم شده به شرکت اجازه می دهد در زمانی که بدون هیچ گونه افزایش درآمدی با مشکل روبرو است در صورت تمایل به کاهش نیروی خود آن هم با توجیه اقتصادی، این کار را عملی کند.

این طرح توسط یک شرکت هنگامی اجرا می گردد که بخواهد بدون اینکه به دلایل اقتصادی متوسل به اخراج نیروها گردد، حقوق و دستمزد خود را کاهش دهد.

2023

منبع: ایرنا
انتشار: 5 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 1135

به "خبرنگاران پیامدهای کرونا؛ ایرفرانس با کاهش نیرو فعالیت های خود را از سر می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پیامدهای کرونا؛ ایرفرانس با کاهش نیرو فعالیت های خود را از سر می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید