خبرنگاران گوترش خواستار پرهیز از حمله به مسلمانان به بهانه کرونا شد

به گزارش وبلاگ واحدی، تهران - خبرنگاران - آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد روز جمعه خواستار جلوگیری از حملات به مسلمانان و رفتارهای نژادپرستانه به بهانه شیوع بیماری کووید - 19 و انتها سخنان تنفرآمیز مربوط به ویروس کرونا شد.

خبرنگاران گوترش خواستار پرهیز از حمله به مسلمانان به بهانه کرونا شد

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از مقر سازمان ملل متحد؛ گوترش امروز (جمعه) با بیان اینکه احساسات بیگانه ستیزانه در فضای مجازی و خیابان ها اوج گرفته است، افزود: به پناهجویان به عنوان منبع انتشار ویروس تهمت زده و از دسترسی آنان به درمان پزشکی جلوگیری شده است.

وی شرح داد: در حالی که سالمندان در میان آسیب پذیرترین اشخاص قرار دارند، رفتارهای تحقیرآمیزی حاکی از بی اهمیت بودن به آنان مشاهده می شود و روزنامه نگاران، کارشناسان پزشکی و درمانی، امدادگران و مدافعان حقوق بشر صرفا به خاطر انجام وظیفه، هدف (حمله) قرار می گیرند.

گوترش خواستار تلاش های همه جانبه برای انتها انتشار سخنان نفرت انگیز در جهان شد و از سران سیاسی خواست با همه مردم برای تمرکز موسسات آموزشی بر سوادآموزی و آموزش دیجیتال به ویژه در هنگامی که افراطیون در پی شکار مخاطبان گرفتار و بالقوه ناامید هستند، همبستگی نشان داده و همکاری کنند.

دبیرکل سازمان ملل متحد از همه رسانه ها به ویژه رسانه های اجتماعی خواستار حذف محتواهای نژادپرستانه، زن گریزانه و آسیب زا، از جامعه مدنی افزایش دسترسی به مردم آسیب پذیر شد و از شخصیت ها و مقام های مذهبی درخواست کرد که نمونه احترام دوجانبه باشند.

گوترش 15 اردیبهشت ماه نیز در پیام ویدیویی به حاضران نشست مجازی سران و نخست وزیران کشورهای عضو گروه تماس جنبش عدم تعهد در باکو گفت: کشورهای در حال توسعه توان لازم برای مقابله با شیوع ویروس کرونا را در اختیار ندارند. جوامع در حال حاضر تحت آزمایش شدید قرار دارند و شیوع بیماری کرونا همه مردم جهان را رنج می دهد، اقتصاد جهانی را مختل و باعث وحشت در زندگی مردم شده است.

دبیرکل سازمان ملل متحد شرح داد: این تکانه نشان داد که اقتصادهای جوامع ما چقدر شکننده است و شیوع ویروس کرونا مسئله ای جدی برای اهداف توسعه پایدار ایجاد کرده و نابرابری بین سیستم های اقتصادی کشورهای مختلف را نمایان کرد.

وی با بیان این که مقیاس و پیآمدهای این بحران همکاری و فعالیت کشورها و برداشتن گامهای جسورانه و سنجیده را ایجاب میکند، افزود: باید کمکهای همه جانبه برای کشورهای در حال توسعه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا از سوی دیگر کشورها ارایه شود.

کرونا ویروس کووید 19 واکسن قرنطینه تستکرونا ویروس کووید 19 واکسن قرنطینه تست آمریکا نیویورک

منبع: ایرنا
انتشار: 15 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 1155

به "خبرنگاران گوترش خواستار پرهیز از حمله به مسلمانان به بهانه کرونا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران گوترش خواستار پرهیز از حمله به مسلمانان به بهانه کرونا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید