دولت افغانستان بیش از 300 زندانی طالبان را آزاد کرد

به گزارش وبلاگ واحدی، به گزارش خبرنگاران به نقل از آناتولی، دولت افغانستان روز یکشنبه در سومین و آخرین روز آتش بس خود با طالبان اظهار داشت که بیش از 300 زندانی طالبان را آزاد کرده است.

دولت افغانستان بیش از 300 زندانی طالبان را آزاد کرد

دفتر شورای امنیت ملی افغانستان با صدور بیانیه ای خاطرنشان کرد که دولت 317 تن دیگر از زندانیان طالبان را از زندان پاروان و سایر زندان های ولایتی آزاد کرده است که بدین ترتیب، شمار زندانیان آزاد شده طالبان به رقم 4،917 نفر رسید.

در این بیانیه آمده است که آزادی زندانیان تا رسیدن به رقم کل 5،100 نفر- 100 نفر بیش از تعداد مورد توافق در توافقنامه صلح آمریکا و طالبان در ماه فوریه- ادامه خواهد یافت.

از سوی دیگر، گروه طالبان نیز وعده داد که با آزادی 1،000 نیروی امنیتی دستگیر شده افغانستان سهم خود را در تبادل زندانیان به انجام رساند.

لازم به ذکر است که گروه طالبان سه شنبه هفته گذشته در بیانیه ای از اعلام آتش بس سه روزه به مناسبت فرارسیدن عید سعید قربان خبر داد و به افراد خود دستور داد که از اجرای هرگونه عملیات در این روزها خودداری کنند.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان نیز از اعلام آتش بس سه روزه از سوی گروه طالبان استقبال کرد. لازم به ذکر است که دولت افغانستان و طالبان به زودی گفتگوهای صلح بین الافغانی را برگزار می کنند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 مهر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 1288

به "دولت افغانستان بیش از 300 زندانی طالبان را آزاد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت افغانستان بیش از 300 زندانی طالبان را آزاد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید