دولت وفاق لیبی: در صورت بالاگرفتن جنگ از ترکیه یاری می گیریم

به گزارش وبلاگ واحدی، وزیر کشور دولت وفاق ملی لیبی تاکید نمود، دولت وفاق با حل سیاسی بحران در این کشور موافق است اما طرف مقابل با آن مخالفت می نماید.

دولت وفاق لیبی: در صورت بالاگرفتن جنگ از ترکیه یاری می گیریم

برای دیدن سواحل زیبای مدیترانه با قیمت تور ارزان آنتالیا لحظه آخری همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، فتحی باشاغا، وزیر کشور دولت وفاق ملی لیبی امروز (پنجشنبه) اینکه خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی این کشور را به دست گرفته و فرودگاه های آن را بدون هیچ گونه مشروعیتی در اختیار طرف های بیگانه قرار می دهد، محکوم نموده و گفت: دولت وفاق با ترکیه، تونس و الجزایر در راستای خدمت به ملت ها و ثبات امنیتی خود همپیمان است.

وزیر کشور دولت وفاق ملی لیبی اظهار کرد: موضعگیری بین المللی درباره لیبی گیج کننده است و بعضی طرف ها در منطقه وجود دارند که این موضع گیری را به بازی می گیرند.

باشاغا تاکید نمود: شورای همکاری خلیج (فارس) دولت وفاق ملی را به رسمیت می شناسد اما این شورا وجود این تناقض در جامعه بین المللی را که از یک سو به مشروعیت این دولت احترام گذاشته می گردد و از سوی دیگر اتفاقاتی که پشت صحنه رخ می دهد، پنهان نمی کند.

وی اضافه نمود: ما از هرگونه طرح جامع و همه جانبه ای برای مردم لیبی استقبال می کنیم و این طرح باید در چارچوب سازمان ملل باشد.

این مسؤول دولت وفاق ملی لیبی با تاکید بر حق دولت وفاق برای دفاع از طرابلس و ساکنان آن، گفت: در صورتی که جنگ در پایتخت (طرابلس) بالا بگیرد، به صورت رسمی از ترکیه درخواست حمایت نظامی خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 785

به "دولت وفاق لیبی: در صورت بالاگرفتن جنگ از ترکیه یاری می گیریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت وفاق لیبی: در صورت بالاگرفتن جنگ از ترکیه یاری می گیریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید