دیدار با بومیان کانادا در شبکه پرس تی وی

به گزارش وبلاگ واحدی، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه پرس تی وی، مستند The invisible Nation مسائل مردمی را به تصویر کشیده است که همیشه مورد غفلت و بی توجهی واقع شده اند. ملت آلگنکوین در کبک کانادا دارای قدمتی 5000 ساله هستند و سال ها در کمال آرامش زندگی می کردند اما با ورود اروپاییان در قرن 16 میلادی به سرزمین هایشان همیشه از سوی سفیدپوستان مورد تبعیض قرار گرفته اند.

دیدار با بومیان کانادا در شبکه پرس تی وی

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

این مساله باعث از بین رفتن تدریجی سنت های این قوم، به یغما رفتن ذخایر طبیعی منطقه، کاهش جمعیت و روند رو به افول زبان مادری در میان نوجوانان شده است.

مخاطبان این شبکه در قالب این مجموعه مستند که کولت لومد آن را تهیه نموده و ریچارد دژاردین و رابرت ماندری کارگردانی آن را بر عهده داشته اند، با زندگی بومیان کانادا در منطقه کبک و تهدیداتی که آنها را در معرض انقراض قرار داده است، آشنا می شوند.

مجموعه مستند قوم نامرئی در سال 2007 به زبان های انگلیسی و فرانسوی فراوری شده و دارای بخش هایی همچون مصاحبه با بومیان کانادا و تصاویر آرشیوی است.

این مجموعه در 5 قسمت 25 دقیقه ای از چهارشنبه یکم تا یکشنبه پنجم شهریور از شبکه پرس تی وی پخش می گردد و علاوه بر پخش اول (ساعت 5 بامداد به وقت تهران)، تکرار آن نیز در چهار نوبت به ترتیب ساعت 10، 16، 22 و 2 بامداد روی آنتن می رود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 492

به "دیدار با بومیان کانادا در شبکه پرس تی وی" امتیاز دهید

1 کاربر به "دیدار با بومیان کانادا در شبکه پرس تی وی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار با بومیان کانادا در شبکه پرس تی وی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید