دیپلمات های غربی خواهان اینترنت نامحدود در تاجیکستان

به گزارش وبلاگ واحدی، تعدادی از دیپلمات های غربی در همایشی به مناسبت روز آزادی مطبوعات خواهان عدم محدودیت اینترنت در تاجیکستان شدند.

دیپلمات های غربی خواهان اینترنت نامحدود در تاجیکستان

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در دوشنبه، به مناسبت روز آزادی مطبوعات در یکی از هتل های شهر دوشنبه با شرکت مقامات تاجیک، دیپلمات های خارجی مقیم و نمایندگان رسانه های این کشور همایشی برگزار گردید.

هیو فیلپات سفیر انگلستان در دوشنبه در سخنانی ضمن استقبال از لغو افزایش قیمت اینترنت از سوی رئیس جمهور تاجیکستان گفت: اینترنت مثل برق و آب باید برای مردم دسترس باشد تا صدای همه شنیده گردد.

وی در ادامه از محدودیت دسترسی به شبکه های اجتماعی طی روزهای اخیر در تاجیکستان انتقاد و محدودیت تمام پایگاه ها را غیر ممکن بیان کرد.

جان مارک پامرشایم سفیر آمریکا نیز به نوبه خود خواهان تامین آزادی بیان بویژه آزادی دسترسی به اینترنت در تاجیکستان شد.

نلیس جانسون مشاور مسائل سیاسی اتحادیه اروپا در تاجیکستان نیز در سخنانی به دسترسی آزاد به اینترنت در تاجیکستان تاکید و گفت: شهروندان باید این آزادی را داشته باشند.

جانسون با بیان اینکه نگرانی های تاجیکستان در رابطه به مسائل تامین امنیت را درک می نماید گفت: اما دسترسی آزاد به اینترنت یک نوع پیوند دادن جامعه است.

وی در ادامه دسترسی به اینترنت را نه تنها تامین حقوق انسان خوانده بلکه گفت: اینترنت رشد اقتصاد را نیز تامین می نماید.

خرسند عبدالله زاده مشاور دستیار رئیس جمهور تاجیکستان در امور روابط با جامعه در این خصوص گفت: دولت تاجیکستان به تامین آزادی بیان در کشور اهمیت جدی می دهد، اما دولت احتیاج به انتقاد سازنده و با استدلال دارد نه نقدها مغرضانه.

طی چند روز اخیر در تاجیکستان دسترسی به خدمات گوگل از جمله Play market, Translator, Gmail, GoogleDocs, Google Forms, Google disk, Google Maps ، شبکه های اجتماعی و بعضی پایگاه های اطلاعاتی، محدود شده است.

الهام عطایف معاون خدمات مخابرات تاجیکستان گفت: محدودیت دسترسی به خدمات گوگل در محدوده تاجیکستان به دلایل فنی از خارج این کشور انجام شده است.

ح

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 تیر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 246

به "دیپلمات های غربی خواهان اینترنت نامحدود در تاجیکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیپلمات های غربی خواهان اینترنت نامحدود در تاجیکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید