رئیس جمهور گواتمالا: 50 مهاجر بازگردانده شده از آمریکا به کرونا مبتلا هستند

به گزارش وبلاگ واحدی، رئیس جمهور گواتمالا فاش نموده است که حداقل 50 نفر از مهاجران بازگردانده شده از ایالات متحده طی هفته جاری مبتلا به ویروس کرونا بوده اند.

رئیس جمهور گواتمالا: 50 مهاجر بازگردانده شده از آمریکا به کرونا مبتلا هستند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، آلخاندرو گیاماتی رئیس جمهور گواتمالا روز یکشنبه در اظهاراتی گفت: در مجموع 50 نفر از مهاجرانی که با پرواز از ایالات متحده به گواتمالا بازگردانده شده اند، به ویروس کرونا مبتلا بوده اند، از جمله 14 مهاجر که روز سه شنبه گذشته با یک پرواز از آمریکا اخراج شده اند.

پیش از این نیز مقام های آمریکایی نیز ابتلای ده ها نفر از آنها به ویروس کرونا را تأیید نموده اند.

وی اضافه نمود: بیشتر مهاجران بازگردانده شده در یک پرواز در روز دوشنبه نیز به ویروس کرونا مبتلا بوده اند. 4 مهاجر دیگر نیز که در ماه مارس وارد گواتمالا شده اند، مبتلا به این ویروس بودند.

وی گفت: در مجموع گواتمالا در 24 ساعت گذشته 32 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را ثبت نموده است. تا به امروز 289 مورد ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده و تعداد فوتی ها نیز به 7 نفر رسیده است.

دولت ترامپ فشار زیادی را بر گواتمالا وارد نموده است تا مهاجران اخراج شده را قبول کند، این بر خلاف نگرانی های عنوان شده از سوی دولت گواتمالا در مورد تهدید ناشی از گسترش شیوع ویروس کرونا است.

وزیر بهداشت گواتمالا نیز پیش از این هشدار داده است که 75 درصد مسافرانی که در پروازهای آمریکا به گواتمالا حضور دارند، به ویروس کرونا مبتلا هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 1118

به "رئیس جمهور گواتمالا: 50 مهاجر بازگردانده شده از آمریکا به کرونا مبتلا هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور گواتمالا: 50 مهاجر بازگردانده شده از آمریکا به کرونا مبتلا هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید