رشد مالی چین به پایین ترین رقم در 25 سال گذشته رسید

به گزارش وبلاگ واحدی، رشد مالی چین در کل سال 2015 به 6.9 درصد رسید که پایین ترین رقم رشد مالی این کشور در 25 سال گذشته بود.

رشد مالی چین به پایین ترین رقم در 25 سال گذشته رسید

با تور بهاری چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، رشد اقتصادی چین در سه ماهه پایانی سال 2015 به ضعیف ترین رقم از زمان بحران اقتصادی رسید و موجب افزایش فشارها بر دولت این کشور شد که برای بازگرداندن اعتماد سرمایه گذاران پس از گام های اشتباهی که در زمینه سیاستگذاری که موجب آشفتگی بازارهای اقتصادی شد برداشته، با مشکل روبرو است.

پس از آن که افت مجدد شاخص ها در بازارهای بورس و ارزش یوان این نگرانی را افزایش داد که شرایط اقتصادی چین به سرعت در حال بدتر شدن است، نگرانی ها درباره توانایی چینی ها در اتخاذ سیاست های اقتصادی مناسب در صدر فهرست ریسک های پیش روی سرمایه گذاران جهانی در سال 2016 نهاده شد.

اقتصاد چین که در سال های اخیر به لوکوموتیو اصلی رشد اقتصاد جهانی تبدیل شده بود، گرفتار یک دوره کاهش رشد طولانی شده است.

در حالی که چین کوشش دارد از یک اقتصاد تمرکز محور به یک اقتصاد بازار محور تحول پیدا کند و این مستلزم کاهش کنترل اقتصاد وسط دولت است، صادرات ضعیف، کار نکردن کارخانه ها با تمام ظرفیت، کند شدن سرمایه گذاری و شرایط ضعیف بازار املاک و سطح بالای بدهی ها از مسائل پیش روی دولت چین هستند.

رشد فراوری ناخالص داخلی چین در سه ماهه پایانی 2015، آنگونه که انتظار می رفت نسبت به یک سال قبل به 6.8 درصد کاهش یافت، که پایین ترین رقم رشد از سه ماهه نخست 2009 تا به امروز بود. این در حالی است که رقم رشد در سه ماهه سوم 2015، 6.9 درصد بود.

رشد اقتصادی چین در کل سال 2015 به 6.9 درصد رسید که پایین ترین رقم رشد اقتصادی این کشور در 25 سال گذشته بود.

ژانگ ییپینگ، اقتصاددان موسسه تجار اوراق بهادار چین گفت، بازار آشفته املاک که عامل اصلی تقاضا برای مصالح ساختمانی از سیمان گرفته تا فولاد است، مهمترین عامل مسائلی است که چین برای بهبود عملکرد خود با آن روبرو است.

سیاست رونق بخشیدن به صنعت املاک که در سال 2015 اعمال شد هنوز تاثیر خود را نگذاشته است. من ریسک های کاهشی بیشتری برای رشد اقتصادی چین در سال 2016 پیش بینی می کنم و در واقع این ریسک ها شدید هستند.

126

منبع: تسنیم
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 795

به "رشد مالی چین به پایین ترین رقم در 25 سال گذشته رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد مالی چین به پایین ترین رقم در 25 سال گذشته رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید