رهایی 10 اسیر دیگر ارتش و کمیته های مردمی یمن

به گزارش وبلاگ واحدی، دولت صنعا از آزادی 10 اسیر ارتش و کمیته های مردمی یمن از اسارت شبه نظامیان ائتلاف سعودی در جبهه شبوه این کشور اطلاع داد.

رهایی 10 اسیر دیگر ارتش و کمیته های مردمی یمن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دولت صنعا از آزادی ده نفر دیگر از اسرای ارتش و کمیته های مردمی یمن طی یک عملیات مبادله اسرا با وساطت محلی در جبهه شبوه اطلاع داد.

به گزارش وبگاه خبری المسیره، عبدالقادر المرتضی، رئیس کمیته ملی امور اسرای دولت نجات ملی یمن و عضو هیئت مذاکره کننده صنعا در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: به حول و قوه الهی 10 نفر از اسرای ارتش و کمیته های مردمی روز سه شنبه طی یک عملیات مبادله اسرا و با وساطت بومی ها در جبهه استان شبوه آزاد شدند.

کمیته ملی امور اسرا و مفقودان یمن روز شنبه هم از آزادی هشت نفر دیگر از اسرای ارتش و کمیته های مردمی یک یک عملیات مبادله اسرا در چند جبهه و با وساطت بومی ها اطلاع داده بود.

عملیات مبادله اسرا میان دولت نجات ملی یمن و دولت مستعفی در نوبت های متعدد و هر بار به تعداد اندک انجام می گردد بخصوص که سازمان ملل هم در اجرای توافق مبادله کل اسرا با یکدیگر که به امضای طرفین و تحت نظارت سازمان ملل رسیده بود، ناتوان است.

ترکی المالکی سخنگوی رسمی ائتلاف عربی در 26 نوامبر (پنجم آذر ماه) گذشته بیان کرد که فرماندهی ائتلاف به ابتکار خود تصمیم گرفته 200 اسیر از اسرای صنعا را آزاد کند. کمیته بین المللی صلیب سرخ در 28 نوامبر 128 اسیر صنعا را در چارچوب ابتکار ائتلاف سعودی با سه فروند هواپیما از خمیس مشیط عربستان به صنعا انتقال داد.

رئیس کمیته امور اسرای صنعا در 26 اکتبر گذشته هم گفت: از نیمه های سال 2015، 300 عملیات مبادله اسرا با دولت عبد ربه منصور هادی به وسیله میانجی ها و توافق های محلی صورت گرفته که طی آن هفت هزار اسیر دو طرف آزاد شده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 761

به "رهایی 10 اسیر دیگر ارتش و کمیته های مردمی یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رهایی 10 اسیر دیگر ارتش و کمیته های مردمی یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید