ستاد توسعه فناوری نانو از صنعت ساختمان حکایت می نماید

به گزارش وبلاگ واحدی، مدیر توسعه فناوری نانو در حوزه ساخت و ساز در ستاد ویژه توسعه فناوری نانو از نقش این ستاد در توسعه محصولات و برنامه های حمایتی ویژه ستاد نانو از محصولات بخش ساختمان اطلاع داد.

ستاد توسعه فناوری نانو از صنعت ساختمان حکایت می نماید

جهت دریافت خدمات پتینه نقاشی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، محمد یوسفی، مدیر توسعه فناوری نانو در حوزه ساخت و ساز در ستاد ویژه توسعه فناوری نانو درباره حمایت هایی این ستاد برای توسعه محصولات و تحقیقات، گفت: واحد آنالیز و بازرسی محصولات نانو در ستاد نانو محصولات ادعایی نانو را آنالیز می نماید. از نظر نانومقیاس بودن، از لحاظ تکرارپذیری و از نظر کارایی که این محصولات دارند مورد ارزیابی قرار گرفته و به شرکت ها تاییدیه نانومقیاس داده می گردد. پس از آن فناوران می توانند از خدمات ستاد استفاده نمایند. وقتی محصولات ارزیابی می شوند هم ستاد نانو و هم فناوران مطمئن می شوند که کاری که انجام داده اند کارایی دارد و می توانند به سرمایه گذاران معرفی شوند یا این که ستاد در زمینه تجاری سازی محصول به فناور یاری می نماید. اولین خدمتی که ارائه می گردد بحث معینه یابی است. معینه یابی محصولات و تکمیل مدارک فنی وآزمون های موردنظر جهت آنالیز مقیاس نانو است. حتی زمان هایی که برای بعضی از محصولات احتیاج به تست در دیگر کشورهاست در این زمینه هم حمایت های لازم صورت می گیرد.

مدیر توسعه فناوری نانو در حوزه ساخت و ساز ستاد نانو اضافه کرد: مورد دیگه بحث رصد فناوری هست، اینکه یک شرکتی در زمینه نانو می خواهد فعالیتی داشته باشد فرصت ها به صورت خاص و ویژه به آن شرکت معرفی می گردد و یا در یک زمینه خاص احتیاج به یک گزارشی دارد با حمایت ستاد آن گزارش می تواند تهیه گردد.

وی ادامه داد: خدمت دیگر ثبت پتنت است. اینکه یک فناور محصولی را فراوری می نماید در زمینه مالکیت فکری دغدغه دارد، کانون پنتت ایران خدمات مرتبط با ثبت پتنت داخلی و هم خارجی را ارائه می دهد. خدمت دیگر، مشاوره در زمینه BP,BM,FS و… است اگر یک شرکتی یا شخصی بخواهد یک مدل کسب و کار برای محصولش تهیه گردد یا می خواهد یک گزارش تحلیل بازار تهیه گردد در زمینه داخلی یا به خصوص زمینه خارجی، می تواند از این حمایت ستاد استفاده نمایند. مورد دیگر حمایت در زمینه حضور در نمایشگاه داخلی و خارجی هست چه به صورت انفرادی یا به صورت شرکت در قالب پاویون محصولات فن آورانه، این حمایت صورت می گیرد. حمایت بعدی صادرات است دفاتری که ستاد در کشور های خارجی و بعضی کشور ها مثل چین و اندونزی هند و کشور های دیگر دارد. فرصت های بازار آن کشور ها را شناسایی می نمایند و در اختیار متقاضی قرار می دهند تا بتوانند محصولاتشان را به آن کشور صادر نمایند.

یونسی اظهار کرد: با توجه به قیمتی که بتن و سیمان در ایران دارد و تجربیاتی که در زمینه صادرات داشتیم (مثلا پروژه فراوری قطعات پیش ساخته بتنی با استفاده از بتن سبک سازه ای در کشور مالزی (در سال 98) برای ما ثابت کرد با توجه به قیمت تمام شده سیمان در ایران، توانایی صادرات این محصولات را داریم. به شرط اینکه کمی نوآوری این محصولات را بالا ببریم.

یوسفی ادامه داد: حمایت دیگر مشارکت در ریسک است یکی از دلایلی که شرکت ها به مساله فراوری فناوری ورود پیدا نمی نمایند، نگاه صرفا هزینه بر بودن تحقیق و توسعه است، ستاد بعد از ارائه طرح و معین شدن بازار آن، مدل کسب و کار، بسته به حجم بازاری که آن محصول دارد یا می تواند داشته باشد در قالب وام حمایت می نماید و در صورت موفقیت بخشی از آن بلاعوض خواهد شد. خدمت دیگر معرفی شرکت های فناور به شرکت های سرمایه گذار است. یک شخص حقیقی یا حقوقی فناوری را که توسعه داده احتیاج به مشارکت دارد، ما این فن آوری ها را می توانیم در قالب نشستی به شرکت ها معرفی کنیم تا بتوانند روی این محصولات سرمایه گذاری نمایند. خدمت دیگری که می گردد به شرکت ها ارائه کرد.

وی اضافه کرد: مساله تسهیل اخذ گواهینامه ها و استاندارد ها است شاید یکی از سخت ترین مراحل در زمینه تجاری سازی محصولات درکشور اخذ تاییدیه ها از سازمان ها است با توجه به ارتباطات و همکاری هایی که ستاد نانو با دیگر سازمان ها دارد، می تواند در این زمینه تسهیل گری کند. فرض کنیم شما یک گواهی می خواهید بگیرد 1 سال طول می کشد با توجه به اهمیت موضوع و تسهیل گری که اتفاق می افتد این می تواند به کمتر از چند ماه کاهش پیدا کند، استانداردی را یک محصول احتیاج دارد که باید تدوین گردد (در زمینه توسعه بازار یاری نماینده است) ستاد نانو با همکاری سازمان استاندارد یا بقیه سازمان ها می تواند آن را تدوین نمایند.

یوسفی در انتها اعلام کرد: خدمت دیگری که می گردد ارائه کرد مساله بازار دولتی است یک سری از سازمان ها احتیاجهایشان را مطرح می نمایند مثلا به محصولات آگوستیک احتیاج دارند. ما این بازار های دولتی را به شرکت های فراوری نماینده می توانیم معرفی کنیم که بازار تضمین شده آن وجود داشته باشد، با این کار ریسک ورود به توسعه فناوری کاهش پیدا می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 1178

به "ستاد توسعه فناوری نانو از صنعت ساختمان حکایت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ستاد توسعه فناوری نانو از صنعت ساختمان حکایت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید